معاون وزیر راه و شهرسازی در بوشهر:

اعتبارات شبکه ریلی به ۲ هزار میلیارد تومان رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تامین اعتبارات شبکه ریلی از منابع عمومی گفت: از این محل اعتبارات امسال ۲ برابر شده که به ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

اعتبارات شبکه ریلی به ۲ هزار میلیارد تومان رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  خیرالله خادمی ظهر امروز در نشست بررسی اجرای طرح ریلی بوشهر به شیراز، ساخت کریدور نوار ساحلی جنوب و شمال را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: ساخت کریدور اصلی در نوار ساحلی جنوب  روند اجرایی مطلوبی دارد.

وی با تاکید بر اتصال راه‌آهن  تهران، اصفهان، شیراز به بوشهر گفت: اجرای راه آهن تهران ، اصفهان، شیراز برای اتصال به بوشهر طراحی شده است که در اجرای آن بخشی از اعتبارات از سوی وزارت نفت تامین شد.

مدیرعامل شرکت توسعه زیرساخت و حمل و نقل با بیان اینکه پروژه ریلی تهران، اصفهان و شیراز با اتصال به بوشهر اقتصادی می‌شود افزود: پروژه ریلی بوشهر به شیراز به طول 450 کیلومتر طراحی شده که 4 قطعه آن  زیرسازی شده که این قطعات دارای پیشرفت 50 درصدی است.

خادمی از تامین اعتبار 2700 میلیارد تومانی پروژه راه آهن شیراز به بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: برای اجرای پروژه راه‌آهن شیراز به بوشهر به 2هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اجرای طرح ریلی  بوشهر به عسلویه نیز به یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در مجموع برای اجرای طرح ریلی شیراز به بوشهر و بوشهر به عسلویه به طول 450 کیلومتر به 3 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه امسال 5 مرکز استان به شبکه ریلی متصل می‌شود افزود: 5 مرکز استان دیگر نیز سال 1397  به شبکه ریلی متصل می‌شود که شامل بوشهر، اردبیل، خرم‌آباد، سنندج و شهرکرد  است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تامین اعتبارات شبکه ریلی از منابع عمومی تصریح کرد: از این محل اعتبارات امسال 2 برابر شده که به 2 هزار میلیارد تومان رسیده است.

خادمی  با تاکید بر استفاده از روش فاینانس برای اجرای طرح ریلی شیراز به بوشهر گفت: با هماهنگی‌های لازم پیش بینی می‌شود نخستین قرارداد فاینانس اجرای پروژه راه‌آهن شیراز به بوشهر تا سه هفته آینده با شرکت چینی منعقد شود.

وی، با اشاره به مشارکت وزارت نفت در اجرای طرح ریلی بوشهر به شیراز افزود: با توجه به اینکه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بیشترین بهره از طرح ریلی شیراز به بوشهر و عسلویه می‌برنند لازم است وزارت نفت در تسریع اجرای این طرح مشارکت کند.

انتهای پیام/پ

اعتبارات شبکه ریلی امسال دو بربرا شده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
رضایی
۰۸:۲۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
انشالله به خوبی مشکلات حل بشه