مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر:

راه آهن بوشهر به شیراز بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه برای اجرای پروژه راه آهن بوشهر باید از فاینانس خارجی استفاده کرد گفت: پروژه راه آهن بوشهر به شیراز ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

راه آهن بوشهر به شیراز بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به اجرای پروژه حمل و نقل ریلی در استان بوشهر گفت: اتصال استان بوشهر به شبکه ریلی فارس از مصوبات دولت است که این مهم در دستور کار قرار دارد.

رستمی با اشاره به نیاز اعتباری خط ریلی استان بوشهر بیان کرد: راه آهن بوشهر – شیراز ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که براساس مجوز شورای اقتصاد باید از فاینانس خارجی استفاده شود.

وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت ۸۵ درصدی فاینانس خارجی و ۱۵ درصدی اعتبارات منابع داخلی اجرا می‌شود تصریح کرد: با وجود موافقت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با ۱۵ درصد سهم دولت، ولی فاینانس خارجی آن هنوز ن‌هایی نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نقش مهم خط ریلی بوشهر به فارس را مهم و تاثیرگذار در اقتصاد، معیشت و امور رفاهی استان بوشهر دانست و افزود: پروژه راه آهن بوشهر- شیراز، آزاد راه بوشهر- شیراز و راه دسترسی جزیره نگین از جمله پروژه‌هایی است که باید از محل فاینانس خارجی اجرا شوند.

انتهای پیام /پ

راه آهن بوشهر به شیراز بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۱:۵۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
مسیر کارشناسی و فنی و توجیهی راه آهن شیراز جم عسلویه قراراست به مسیر راه آهن ساحلی بندرامام بوشهر عسلویه که قسمتی از مسیر بندرامام تا بندرعباس است متصل شود. و بدین طریق مرکزکشور به کلیه بنادرومراکزاقتصادی نوارساحلی جنوب متصل می شود