رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

۳۲۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های فاینانس اختصاص یافت

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۲۰ میلیارد تومان برای تامین ۱۵ درصد پروژه‌های فاینانسی در نظر گرفته شد.

۳۲۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های فاینانس اختصاص یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا تاج گردون صبح امروز در نشست بررسی اجرای طرح ریلی بوشهر به شیراز با تاکید بر نقش مهم اجرای این پروژه اظهار داشت: برای اجرای طرح ریلی شیراز به بوشهر به طول 450 کیلومتر اعتباری افزون بر 2300 میلیارد تومان نیاز دارد که تامین این اعتبار از عهده دولت بر نمی‌آید.

وی با بیان اینکه امسال دولت برای طرح ریلی بوشهر به شیراز 15 میلیارد ریال مصوب کرده خاطر نشان کرد: با این میزان اعتبار طرح ریلی بوشهر سال‌ها ادامه می‌یابد که باید از روش‌های جدید در تسریع اجرای راه‌آهن بوشهر به شیراز استفاده کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه سال آینده فرصت‌های مهمی تدوین و خلق کرده است گفت: از فرصت‌هایی که دولت در لایجه بودجه سال 97 خلق کرده استان‌ها برای اجراء و تکمیل پروژه‌ها استفاده کنند.

تاج‌گردون با تاکید بر تسریع اجرای طرح ریلی بوشهر به شیراز تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی برای اجرایی شدن طرح ریلی بوشهر باید بسیج شود و این در حالی است که وزارت نفت با توجه به اینکه سهم مهمی در این طرح دارد باید مشارکت کنند.

وی، با بیان اینکه بخشی از پروژه‌ها در بودجه به روش فاینانس اجراء می‌شود افزود: در بودجه سال آینده برای تامین 15 درصدی  سهم دولت به مبلغ 320 میلیارد تومان در طرح‌‌های فاینانسی روش‌های جدید تدوین شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جابه‌جایی بودجه برای تامین سهم 15 درصدی دولت در روش‌های فاینانسی خاطرنشان کرد: در پروژه‌های فاینانسی دولت باید سهم 15 درصدی خود را تامین کند که در این راستا، مجلس به دولت اجازه می‌دهد برای تامین این میزان اعتبار، از محل جابه‌جایی اعتبارات عمل کند.

تاج‌گردون با بیان اینکه دولت در بودجه سال آینده فرصت جدیدی برای اقتصادی شدن طرح‌ها فراهم کرده است افزود: در بودجه سال آینده، دولت فرصتی که فراهم کرده منجر می‌شود طرح‌ها و پروژه‌ها اقتصادی و زمینه جذب فاینانسر فراهم شود.

وی، با اشاره به اینکه 320 میلیارد  تومان برای تامین 15 درصد پروژه‌های فاینانسی در نظر گرفته شده است گفت: این اعتبار از  سوی دولت، صندوق توسعه ملی و بانک‌ها تامین می‌شود که برای تامین 15 درصد میزان سرمایه‌گذاری پروژه‌ها به دولت اجازه داده می‌شود جابه‌جایی اعتبارات صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید براتصال پروژه راه‌آهن پایتخت به بنادر بوشهر تصریح کرد:اتصال پروژه راه‌آهن پایتخت به بنادر بوشهر در اولویت بودجه سال آینده است.

تاج گردون با بیان اینکه اعتبارات دولت جوابگوی تکمیل پروژه‌های در دست اجرا نیست افزود: شش‌هزار و 700 پروژه ملی و بیش از 60 هزار پروژه استانی در کشور در دست اجراء است.

انتهای پیام/پ

اختصاص 320 میلیارد تومان برای پروژه های فایناس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.