تحصیل ازراه دور؛

تحصیل پنج هزار و ۶۳۶ دانش آموز در مدارس از راه‌دور لرستان

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان از تحصیل پنج هزار و ۶۳۶ دانش آموز در مدارس از راه‌دور این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان اظهار کرد: مدارس از راه‌دور برای آن دسته از افراد که توانایی حضور فیزیکی در کلاس درس را ندارند و به دلیل مشکلات اقتصادی ناگزیر به ترک مدرسه شدند فرصتی فراهم کرده تا به ادامه تحصیل بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: از مهمترین اهداف تاسیس مدارس آموزش از راه‌دور این است که همه افراد فرصت باسواد شدن را داشته باشند، یعنی منشا تاسیس آن توسعه عدالت آموزشی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با بیان اینکه مدارس آموزش از راه‌دور به عنوان یک فرصت طلایی برای آموزش دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در دو گروه است، بیان داشت: گروه اول دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص هستند که امکان دسترسی به دوره اول و دوم آموزشی متوسطه را ندارند، همچنین دانش‌آموزانی که مشکلات جسمی و بیماری‌های خاص دارند، متاهل و یا سرپرست خانوار هستند با تشخیص کمیسیون خاص ادارات آموزش‌وپرورش منطقه می‌توانند در مدارس آموزش از راه دور مشغول به ادامه تحصیل شوند.

دریکوند افزود: گروه دوم دانش‌آموزان بزرگسال و کسانی هستند که بالای ۱۸ سال سن دارند و ممکن است شاغل یا خانه‌دار باشند و یا به هر دلیلی نتوانسته باشند در مدارس عادی حضور یابند.

وی با ابراز اینکه شهریه مدارس از راه دور بر اساس واحد درسی متفاوت است، گفت: مدارس از راه دور بودجه دولتی نداشته و غیردولتی‌اند و لذا بودجه آن از شهریه‌ای که دانش‌آموزان می‌پردازند تامین می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان مجموع دانش‌آموزان مدارس از راه‌دور استان را پنج هزار و ۶۳۶ نفر عنوان و تصریح کرد: این تعداد دانش‌آموز در ۷۲۴ آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/م

پنج هزار و ۶۳۶ دانش آموز لرستان در مدارس از راه‌دورتحصیل  می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.