رئیس دانشگاه لرستان:

تجلیل از ۶۴ پژوهشگر برتر دانشگاه لرستان

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به برپایی نمایشگاه پژوهش و فناوری در دانشگاه لرستان گفت: از ۶۴ پژوهشگر برتر در جشنواره پژوهش و فناوری تجلیل و تقدیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خسرو عزیزی گفت: جشنواره پژوهش وفناوری هرساله دراستان لرستان همزمان باسایر استان‌های دیگر در هفته پژوهش برگزارمی‌شود.

وی با بیان اینکه در کنار این جشنواره نمایشگاه پژوهش برپا خواهد شد افزود: افتتاح نمایشگاه پژوهش امروز،  ۵ آذر ماه و به مدت یک هفته در دانشگاه لرستان برپا است.

رئیس دانشگاه لرستان عنوان کرد: این نمایشگاه دارای ۵۵ غرفه با فضای ۱۰۰۰ مترمربع و شامل ۱۸ غرفه فن بازار،۹ غرفه ایجاد اشتغال و کارآفرینی و ۲۸ غرفه دستاورد‌های فناوری و پژوهشی است.

وی با اشاره به فلسفه وهدف از این نمایشگاه بیان کرد: نگاه کلی دو هدف است؛ تجلیل از محققین، ایده پردازان، فناوران ازجمله اساتید، دانشجویان، شرکت‌های دانش بنیان، دانش آموزان و هدف دوم اشتغال است.

عزیزی گفت: اگرما بتوانیم در پژوهش ایده را به فناوری و فناوری را به به ثروت تبدیل کنیم مشکلات اقتصادی وبیکاری جوانان حل می‌شود و سبب تجاری سازی و حتی رقابت باسایرکشور‌ها خواهد شد.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه برای پرپایی نمایشگاه درهمین راستا تقسیم کار‌هایی صورت گرفته است افزود: مسئول کمیته اجرایی به عهده دانشگاه لرستان، پارک علم وفناوری مسئول تقدیر از فناوربرتر، بنیادنخبگان مسئول جشنواره ایده‌های علمی برتر، آموزش وپرورش مسئول جشنواره پژوهش دانش آموزی و مرکزفنی وحرفه‌ای مسئول دبیرکمیته فناوری انتخاب شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ۶۴ نفرپ ژوهشگر برتر از جمله دانشجو، دانش آموز، ایده‌های برتر، فناوران برتر، کارآفرینان برتر که در روز اختتامیه تجلیل و تقدیرخواهد شد تصریح کرد: از ۱۲ ایده یک ایده برتر، از ۵۰ مخترع، یک مخترع برترو از ۵۰۰ فناور در غالب ۱۵۰ شرکت فناور که در بین آن‌ها ۲ نفرفناور برتر و یک کارآفرین برتر و یک نفر از دانش آموز پژوهشگر انتخاب می‌شود.

عزیزی به شعار‌های هفته پژوهش وفناوری اشاره کرد گفت: شنبه پژوهش فناوری ودانش آموز و مدرسه، یک شنبه پژوهش فناوری وصنعت، دوشنبه پژوهش فناوری و ایده وخلاقیت، سه شنبه پژوهش وفناوری واقتصادمقاومتی، چهارشنبه پژوهش وفناوری و سرمایه ملی، پنج شنبه پژوهش وفناوری ومهارت کار آفرینی، جمعه پژوهش وفناوری و حوزه ودانشگاه از جمله عناوین شعاری در هفته پژوهش و فناوری هستند.

انتهای پیام/د

۶۴ پژوهشگر برتر دانشگاه لرستان تجلیل می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.