افزایش چشمگیر پهنای باند در ایران/حل مشکل پوشش‌دهی گوشی همراه در جاده‌ها و روستاهای کشور

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در 4 سال گذشته شبکه پهنای باند افزایش چشمگیری داشته است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ براری،معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز در همایش سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولید خراسان جنوبی گفت: در 4 سال گذشته شبکه پهنای باند در ایران افزایش چشمگیری داشته است که در استان خراسان جنوبی نیز از 28 شهر استان 22 شهر به 3G ارتقا یافته و تا پایان سال تمامی شهرهای استان به 3Gارتقا می‌یابد.

وی با بیان اینکه به زودی 20 شهر خراسان جنوبی مجهز به 4G خواهد شد،افزود:در حال حاضر 529 روستای خراسان جنوبی دارای اینترنت هستند که پیش بینی می شود 750 روستای خراسان جنوبی تا پایان سال یا نیمه اول سال آینده اینترنت‌دار شوند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حوزه روستاها مشکلات جدی در حوزه تلفن ثابت و موبایل داریم که امسال برنامه‌ریزی کردیم مشکل پوشش دهی موبایل در جاده و در روستاها نیز کاهش یابد.

براری با بیان اینکه امروز ده شرکت تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌کنند، افزود: آمادگی داریم در بخش‌های مختلف دانشگاه اشتغال ایجاد کنیم چون دانشگاه مرکز ثقل اشتغال است.

وی گفت: سال گذشته برای استان خراسان جنوبی یک سبد درآمدی جدید به نام آی‌سی‌تی (تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه‌های الکترونیکی و مخابراتی) تعریف کردیم که این مؤلفه خود ظرفیت‌های دیگر مانند صنایع دستی و گردشگری را ارتقا می‌دهد.

براری با بیان اینکه آی‌سی‌تی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه است،افزود: با استفاده از آی‌سی‌‍تی می‌توان بازار فروش محصولات صنایع را نیز گسترش داد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز قرار است برنامه آی سی تی را در خراسان جنوبی ایجاد کنیم چون سند آی‌سی‌تی در استان بسیار توانمند است و می‌تواند سبد اقتصادی را ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه اقتصاد آی‌سی‌تی اکنون 40 هزار میلیارد تومان است که انتظار داریم حداقل یک درصد این اقتصاد توسط خراسان جنوبی جذب شود،افزود: در برنامه ششم توسعه اقتصادی آی‌سی‌تی 120 هزار میلیارد تومان خواهد بود که باید تلاش شود این اقتصاد حداقل در خراسان جنوبی یک هزار و 200 میلیارد تومان باشد.
انتهای پیام/ب

صحبت های معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.