مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی؛

نسل سوم تلفن همراه در بیش از 70 درصد شهرهای استان

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت:بیش از 70 درصد شهرهای خراسان جنوبی تحت پوشش سرویس نسل سوم تلفن همراه قرار دارند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ دلگیر، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۲۸ شهر استان تعداد ۲۲ شهر تحت پوشش سرویس نسل سوم تلفن همراه قرار دارند.


وی با بیان اینکه علاوه بر این در ۱۱ شهر سرویس نسل چهارم همراه نیز ارائه می شود، افزود: همچنین شش شهر دیگر استان در برنامه توسعه نسل سوم همراه قرار دارند که تا پایان شش ماهه اول سال سرویس مذکور در آن شهرها راه اندازی خواهد شد.


مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: با توجه به اینکه ظرفیت پهنای باند دیتای ورودی استان به میزان ۴۶ گیگا بیت بر ثانیه است اما از این میزان تنها ۶.۸ گیگا بیت بر ثانیه مورد استفاده قرار گرفته است که در صورت نیاز، توسعه این بخش در دستور کار قرار خواهد گرفت.
دلگیر افزود: در حال حاضر ۲۹۵ هزار و ۵۸۴ مشترک در استان از تلفن ثابت و ۲۳۹ هزار و ۸۲۲ کاربر نیز اینترنت برخوردار هستند.


وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت و اینترنت را به ترتیب 37،96 درصد و ۳۴ درصد است،گفت: در سال گذشته اینترنت پرسرعت بیسیم در ۳۷۴ روستای استان راه اندازی شد و در سال جاری نیز ۷۴۲ روستای دیگر استان به شبکه اینترنت پرسرعت بیسیم متصل می شوند.
انتهای پیام/ب


اتصال شبکه اینترنت پر سرعت بیسیم در 742 روستا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار