استاندار فارس خبر داد؛

حمایت از ایجاد اشتغال پایدار در شهرک‌های صنعتی

استانداری از ایجاد اشتغال پایدار در شهرک‌های صنعتی فارس حمایت می‌کند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس در جلسه با مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: دولت مصمم برای رفع مشکلات واحد‌های صنعتی و ایجاد رونق تولید است و در این زمینه از تمامی ظرفیت‌ها برای ارتقای بخش تولید، صنعت و اشتغال استفاده خواهد کرد .

وی خواستار انجام برنامه عملیاتی برای باز فعالی واحد‌های راکد و به بهره برداری رساندن طرح‌های نیمه تمام صنعتی شد و ادامه داد: از ارائه مشوق‌های سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان حمایت می شود.

اسماعیل تبادار افزود: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و رفع مسائل و مشکلات آن‌ها از برنامه‌های اصلی مدیریت ارشد استان است و در این زمینه دستگاه‌های اجرایی باید بستر لازم برای حمایت از صنعتگران و سرمایه گذاران را فراهم کنند.

احد فتوحی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس نیز در این جلسه ضمن تشریح آخرین وضعیت زیرساختی و واحد‌های بهره بردار و در حال ساخت شهرک‌های صنعتی استان فارس بیان کرد: هم اکنون در ۶۱ شهرک صنعتی استان، کار واگذاری زمین به متقاضیان انجام می‌شود و تاکنون بیش از پنج هزار و ۶۰۰ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان منعقد شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد دو هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی، تولیدی و صنفی با اشتغال زایی بیش از ۳۲ هزار نفر به فعالیت می‌پردازند و دو هزار و ۹۰۰ واحد نیز در مراحل مختلف ساخت و ساز قرار دارند.

فتوحی از مهمترین برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی فارس را برنامه ریزی، راهبری و اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در هفت محور شامل ارتقای بهره وری، رفع موانع و مشکلات واحد‌های صنعتی، جذب سرمایه گذاری، توسعه صادرات، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، تولید محصولات راهبردی در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به افزایش صادرات صنایع کوچک به بیش از ۱۰۱ میلیون دلار در نیمه نخست امسال افزود: آمار کل صادرات صنایع کوچک پارسال حدود ۳۲ میلیون دلار بوده است.

فتوحی از مهمترین برنامه‌ها برای جذب سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی کم تقاضا محور را اختصاص مشوق‌های سرمایه گذاری اعلام کرد و گفت: این مشوق‌ها در هیات مدیره این شرکت به تصویب رسیده و بزودی اعمال می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در یک ماه اخیر ادامه داد: در این مدت با انعقاد هشت قرارداد سرمایه گذاری بیش از ۱۵ هکتار زمین به سرمایه گذاران واگذار شده است.

وی اضافه کرد: از مهمترین اقدامات انجام شده بهره برداری از ۱۴ واحد صنعتی با اشتغال ۷۱ نفر و سرمایه گذاری ۳۲ میلیارد ریال، جذب 3 و نیم میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف عمرانی، بررسی رسیدگی و پیگیری امور صنعتگران و سرمایه گذاران و نظارت مستمر بر ساخت و ساز و بهره برداری از واحد‌های صنعتی است.

انتهای پیام/ن

حمایت سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار