واشنگتن‌پست: اوباما شخصا به زاکربرگ درباره تهدید روسیه علیه انتخابات آمریکا هشدار داده بود

روزنامه واشنگتن‌پست نوشت رئیس‌جمهور سابق آمریکا از بنیانگذار فیس‌بوک خواسته بود هشدارها درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 را جدی بگیرد.

واشنگتن‌پست: اوباما شخصا به زاکربرگ درباره تهدید روسیه علیه انتخابات آمریکا هشدار داده بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، به مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک، درباره نفوذ روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داده بود.

روزنامه واشنگتن پست نوشت رئیس جمهور سابق آمریکا شخصا از زاکربرگ خواسته بود که این تهدید را جدی بگیرد.

واشنگتن پست در گزارشی نوشت: «۹ روز پس از آنکه مارک زاکربرگ این عقیده را که خبر‌های جعلی منتشر شده در شبکه اجتماعی او توانسته است نقش کلیدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ایفا کند، «احمقانه» خواند، باراک اوباما شخصا این جوان میلیاردر فناوری پیشرفته کنار می‌کشد با این باور که زنگ هشدار را برای او به صدا در بیاورد.»

این روزنامه افزود: «باراک اوباما در اتاقی خصوصی در حاشیه نشست سران جهان در لیما پایتخت پرو، دو ماه پیش از تحلیف دونالد ترامپ، شخصا از بنیانگذار فیس‌بوک، خواست تهدید خبر‌های دروغ و اطلاع‌رسانی غلط سیاسی را جدی بگیرد.»

به نوشته واشنگتن پست، اوباما هشدار داده بود که اگر فیس‌بوک و دولت به این تهدید توجه نکنند، این مسئله می‌تواند در رقابت ریاست جمهوری بعدی بدتر شود.

واشنگتن پست به نقل از منبعی که از گفتگو‌های این دو نفر اطلاع دارد و خواسته است که نامش فاش نشود، افزود زاکربرگ اگر چه اذعان کرد که خبر‌های جعلی مشکل درست کردند، در پاسخ به رئیس جمهور گفته بود که این پیام‌ها در فیس‌بوک چندان گسترده نیستند و راه چاره آن ساده نیست.

به نوشته واشنگتن پست، گمان می‌رود هکر‌های مرتبط با سرویس‌های مخفی ارتش روسیه ژوئن ۲۰۱۶ ایجاد صفحات جعلی را در فیس‌بوک آغاز کردند.

انتهای پیام/

هشدار اوباما به زاکربرگ درباره دخالت روسیه در انتخابات امریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار