وزارت امنیت داخلی آمریکا: هکر‌های روس ۲۱ ایالت را در دوره انتخابات ۲۰۱۶ هدف قرار داده‌اند

وزارت امنیت داخلی آمریکا تأیید کرد که در دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور، ۲۱ ایالت هدف حملات هکری روسیه قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، ایالت‌های ویسکانسین، اوهایو، کالیفرنیا و 10 ایالت دیگر آمریکا روز گذشته (جمعه) تأیید کردند که از جمله 21 ایالتی بوده اند که هکرهای دولت روسیه برای دخالت در انتخابات 2016 آمریکا به نفع دونالد ترامپ، آنها را هدف قرار داده اند. وزارت امنیت داخلی آمریکا تأیید کرد که به این ایالت ها در خصوص اینکه هدف حملات هکری قرار گرفته اند، اطلاع داده است.

ایالات آلاباما، آلاسکا، کلرادو، کنتیکت، فلوریدا، مینه‌سوتا، تگزاس و واشنگتن آمریکا هم تأیید کردند که هکرهای روس این ایالت‌ها را هدف قرار داده است؛ اما این نفوذها موفقیت آمیز نبوده است. آریزونا و ایلینوی هم سال گذشته میلادی اعلام کردند که هدف حملات هکری روس‌ها قرار گرفته اند.

آسوشیتد پرس هم تأیید کرد که ایالات آیووا، مریلند، داکوتای شمالی، پنسیلوانیا، دلاور، اورگان، اکلاهما و ویرجینیا هدف حملات هکری دولت روسیه قرار گرفته اند. با احتساب این ایالت‌ها، تعداد کل ایالت های آمریکا که تحت تأثیر هکرها قرار گرفته اند به 21 عدد می رسد.

رئیس انجمن ملی مدیران انتخابات ایالتی آمریکا اعلام کرد: هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد آیا روسها موفق شده اند محتوای یک رأی را تغییر دهند یا خیر.

مقامات وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کردند که در بیشتر این 21 ایالت فقط فعالیت های ابتدایی از این هکرها دیده شده است و تعداد شبکه های اندکی بر اثر آن به خطر افتاده اند.

الکس پادیلا، یک مقام ایالتی کالیفرنیا، روز گذشته (جمعه) اعلام کرد هکرها سامانه های انتخاباتی این ایالت را اسکن کرده اند؛ اما نتوانسته اند به آنها نفوذ کنند. اینکه وزارت امنیت داخلی کشور بعد از یک سال به ما اطلاع بدهد که هکرهای روس سامانه های ما را اسکن کرده اند؛ غیرقابل قبول است. با وجود اینکه ما بارها از آنها درخواست ارائه اطلاعات کرده بودیم.

مارک وارنر، سناتور دموکرات ایالت ویرجینیا روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد: اینکه دولت آمریکا پس از یک سال به ایالت‌ها این کشور در خصوص هک شدن سامانه های انتخاباتی شان اطلاع داده است، غیرقابل قبول است. مقامات باید این گونه مسائل مهم را به اطلاع ایالات برسانند.

وین ویلیامز، یک مقام ایالتی کلرادو نیز اعلام کرد: وزارت امنیت داخلی به ما اعلام کرد که در هفته های منتهی به انتخابات 2016 آمریکا از سامانه های ما اسکن گرفته شده است. اسکن گرفتن از سامانه ها همانند این است که سارقان از خانه ای دزدی کنند.

خبرگزاری رویترز در ماه اوت در گزارشی اعلام کرد: آژانس های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که کرملین در عملیات هک اطلاعات در دوره انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ دست داشته است.

به دنبال اخراج جیمز کومی، رئیس پیشین اف بی آی از سوی دونالد ترامپ، رابرت مولر، مسئولیت بخش تحقیقات اف بی آی در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را بر عهده گرفت و این تحقیقات همچنان ادامه دارد.

دونالد ترامپ پیشتر در حساب توییتر خود اعلام کرد که باور نمی کند روسیه در انتخابات آمریکا مداخله کرده باشد و اگر این اتفاق افتاده است، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق این کشور باید جلوی آن را می گرفت.  روسیه هرگونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را رد کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیز داشتن هر گونه توافق با دولت روسیه را تکذیب کرده است.


انتهای پیام/

وزارت امنیت داخلی آمریکا تایید کرد هکر‌های روس به سامانه انتخابات 2016 حمله کرده‌اند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
مرگ بر روسیه و امریکا
Germany
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
مرگ بر امریکاا
آخرین اخبار