وال استریت ژورنال فاش کرد: وکلای ترامپ از جرد کوشنر خواسته بودند استعفا کند

روزنامه وال استریت ژورنال به تازگی فاش کرده است که وکلای دونالد ترامپ از داماد او درخواست کرده بودند که به دلیل ارتباط با مقامات روس استعفا کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  وال استریت ژورنال در مطلبی نوشت: تعدادی از وکلای «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، اوایل تابستان سال جاری میلادی به این نتیجه رسیده بودند که «جرد کوشنر»، داماد رئیس جمهور آمریکا، باید از سمت خود به عنوان مشاور ارشد کاخ سفید استعفا دهد؛ زیرا بررسی ارتباط او با مقامات روس در پرونده تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا باعث ایجاد نگرانی هایی شده است.

یکی از این نگرانی ها این بود که جرد کوشنر مشاور ارشد دونالد ترامپ است و در رقابت‌های انتخاباتی با مقامات روس و تاجران زیادی در ارتباط بوده است. مسئله دوم این است که جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ در ابتدا در فرمی که قرار بود برای کسب مجوز امنیتی پر کند، هرگونه ارتباط با مقامات خارجی را انکار کرده بود، اما بعدها اطلاعات موجود در این فرم را تغییر داد و گفت با بیش از 100 مقام خارجی ارتباط داشته است.

اما همه وکلای دونالد ترامپ موافق استعفای جرد کوشنر از سمت خود نبودند. به عنوان مثال «جان دود»، یکی از وکلای ترامپ اعلام کرده بود که نیازی نیست جرد کوشنر از سمت خود استعفا دهد. وی در این خصوص گفت: «من با این نظر موافق نیستم. من عقیده خودم را دارم. آقای کوشنر واقعا فوق العاده است. او یک جنتلمن واقعی است. کار کردن با او باعث افتخار است.»

افراد آگاه به این مسئله اعلام کردند: این درحالیست که برخی دیگر از اعضای تیم ترامپ در ماه ژوئن نگرانی خود را به رئیس جمهور اطلاع داده‌اند و حتی اقدامات لازم برای استعفای جرد کوشنر را فراهم کردند. از جمله این اقدامات تهیه یک پیش‌نویس برای ارائه توضیحاتی در خصوص علت جدا شدن وی از کاخ سفید بوده است.

یکی دیگر از نگرانی های وکلای ترامپ، حضور جرد کوشنر در نشستی بود که «دونالد ترامپ جونیور»، پسر ارشد ترامپ، با یکی از وکلای مرتبط با کرملین ملاقات کرده بود. در این نشست، «پال منافورت» که بعدها رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ شد، نیز حضور داشت. پسر ارشد ترامپ در ازای دریافت اطلاعاتی که به هیلاری کلینتون آسیب بزند، با این وکیل دیدار کرده بود.

اما این افراد نتوانستند دونالد ترامپ را برای استعفای جرد کوشنر متقاعد کنند. یک فرد آگاه گفت: نظر دونالد ترامپ این بود که جرد کوشنر هیچ کار اشتباهی انجام نداده است و دلیلی ندارد که استعفا دهد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست پیشتر در گزارشی فاش کرده بود که داماد ترامپ در دیدار ماه دسامبر خود با سفیر روسیه در واشنگتن، خواستار برقراری ارتباط با کرملین از طریق کانال های مخفی شده بود.  پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) اکنون درحال بررسی ارتباط میان کوشنر با کیسلیاک ( سفیر روسیه) و سرگئی گورکوف، رئیس بانک دولتی روسیه است.


انتهای پیام/

وکلای ترامپ از جرد کوشنر خواستند استعفا کند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار