توزیع 9 تن بذر کلزا در خراسان‌جنوبی

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌ جنوبی گفت:بیش از 9 تن بذر کلزا مورد نیاز خراسان جنوبی برای کشت در 2 هزار هکتار زمین کشاورزی وارد استان و در بین شهرستان ها توزیع شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ ولی پور مطلق رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌ جنوبی گفت: با توجه به نیاز کشور به تأمین روغن و جلوگیری از خروج ارز و واردات روغن‌های بی‌کیفیت خارجی، اصلاح خاک، پایداری در تولید غلات طرح توسعه کشت دانه‌های روغنی در دستور کار وزارتخانه قرار گرفت که پیرو این امر 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان برای کشت کلزا شناسایی وکار کشت آن شروع شده است و بذرمورد نیاز استان به میزان بیش از 9 تن وارد استان و بین شهرستان ها توزیع شده است.

وی با بیان اینکه کشت در شهرستان های سرد سیر شروع و در حال انجام است افزود: کشت این محصول تا پایان مهرماه در مناطق گرم استان به پایان خواهد رسید.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه میزان محصول برداشت شده در سال زراعی 96-95 میزان 210 تن بوده است، گفت:این میزان از 152هکتار سطح قابل برداشت، انجام شده است.

ولی پور مطلق با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت در سال گذشته در شهرستان نهبندان به میزان 55 هکتار بوده است،افزود:در بحث خرید تضمینی کلزا اقداماتی از جمله تشکیل جلسات کمیته هماهنگی خرید تضمینی کلزا متشکل از مدیران و کارشناسان ستادی سازمان جهادکشاورزی، شرکت غله و خدمات بازرگانی و سازمان تعاون روستایی و تعیین سه مرکز و مباشر خرید تضمینی کلزا در سطح استان بمنظور تسهیل روند تحویل محصول تولیدی کشاورزان استان انجام شده است.

وی گفت: بازدید مستمر از مراکز خرید و نظارت گسترده بر روند خرید کمی و کیفی کلزا، استفاده از ناظرن خرید تضمینی کلزا در سطح شهرستان های استان به منظور نظارت بر روند خرید و جلوگیری از بروز هرگونه مشکل احتمالی و تعیین و پرداخت کرایه حمل مناسب برای حمل کلزا از انبارهای مباشران خرید به انبارهای سیلو نیز از دیگر اقدامات انجام شده در در بحث خرید تضمینی بوده است.

ولی پور مطلق افزود: قیمت خرید تضمینی کلزا در سال زراعی گذشته هر کیلو رقمی معادل 27 هزار و 830 ریال تعیین شده و در سال جاری افزایش خواهد یافت که در صورت مدیریت مطلوب مزرعه و تولید اقتصادی درآمد مناسبی را در کنار اصلاح بافت خاک خواهد داشت.
انتهای پیام/ب


توجه ویژه جهاد کشاورزی استان به کشت کلزا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.