آغاز برداشت پسته در شهرستان طبس

مدیر جهاد کشاورزی ‌‌طبس از آغاز برداشت پسته در این شهرستان خبر داد.

بخشایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند گفت:برداشت محصول پسته شهرستان درمیان از نیمه اول شهریور ماه سال جاری آغاز شده است و تا نیمه دوم مهرماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت باغات پسته شهرستان درمیان 978 هکتار است،افزود:از این تعداد 491 هکتار بارور و 487 هکتار نهال است.

 بخشایی با بیان اینکه تعداد بهره برداران پسته كار 316 نفر است،گفت:پیش بینی می شود 466 تن پسته خشک از سطح باغات بارور برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی ‌‌طبس افزود:به منظور حمایت از پسته كاران  علاوه بر ارائه خدمات فنی و کارشناسی، عمليات تغذيه، هرس و آناليز از محل طرح توسعه و اصلاح باغات شهرستان در سطح 10 هكتار و خريد تجهيزات مرتبط با طرح  با اعتبار 158 میلیون ریال اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ده هزار و 410 اصله نهال يارانه دار پسته بذري رقم بادامي با اعتبار 41 میلیون و 640 هزار ريال بین متقاضیان از طريق فعالسازي بخش خصوصي (غرفه فروش نهال) توزيع شده است،اظهار کرد:تعداد 200 نسخه بروشور آموزشی(تغذيه، و نحوه كاشت درختان پسته ) نیز تهیه و در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

بخشایی گفت:مقداری از محصول پسته تولیدی شهرستان به صورت تازه خوري به فروش و مصرف می رسد و مابقی پس از برداشت به استان هاي كرمان و خراسان رضوي و غیره جهت فرآوري حمل مي شود.

انتهای پیام/غ

978 هکتار از باغات درمیان زیر کشت پسته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.