کشته شدن دو مسلمان روهینگیا در اثر انفجار مین در مرز بنگلادش

در دو انفجار امروز صبح در مرز میانمار و بنگلادش دو جوان مسلمان روهینگیایی جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت سازمان عفو بین الملل، در دو انفجار امروز صبح در مرز بین میانمار و بنگلادش دو جوان مسلمان روهینگیایی جان خود را از دست دادند.

طبق این گزارش این انفجار‌ها به دلیل مین‌هایی است که نیرو‌های امنیتی میانمار عمدا در مسیر عبور مهاجران روهینگیایی قرار داده‌اند.

دو تن از مسئولان بنگلادشی در این رابطه گفتند: بنگلادش به طور رسمی به موضوع مین‌گذاری در منطقه مرز‌ی خود اعتراض خواهد کرد.

طبق در خواست جامعه بین‌الملل، مقامات میانمار باید بلافاصله به این اعمال ناخوشایند خود پایان دهند و تیم‌هایی را برای پاکسازی این مناطق اعزام کنند.

این یک روش بی رحمانه  برای افزودن به بدبختی مردمی است که از دست آزار و شکنجه نظامیان میانمار گریخته اند.

میانمار یکی از معدود کشور‌هایی است که همچنان به طور آشکار از مین‌های ضد نفر استفاده می‌کند، استفاده از این سلاح‌ها در سال ۱۹۹۷ به موجب یک معاهده بین المللی ممنوع  اعلام شد.

لازم به ذکر است، در پی حملات ۲۵ اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم ۴۰۰ نفر کشته شدند و نزدیک به ۱۲۵ هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی بزرگی را در پی داشته است.

روهینگیایی‌ها اقلیتی مسلمان، در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آن‌ها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آن‌ها را میانماری می‌داند.

انتهای پیام/

انفجار مین در مسیر آوارگان روهینگیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار