درخواست سازمان همکاری اسلامی برای دخالت اروپا در حل بحران میانمار

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه اروپا را به دخالت برای حل بحران مسلمانان روهینگیا در میانمار فراخواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الحیات، یوسف بن احمد العثیمین، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه اروپا و آژانس‌ها و نهادهای وابسته به سازمان ملل را به دخالت برای حل بحران روهینگیا و اتخاذ تدابیری برای کاهش درد و رنج مردم مسلمان میانمار فراخواند. 
 
العثیمین با ارسال نامه هایی جداگانه به فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و فیلیپو گراندی کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، از آنان خواست گام‌های جدی برای پایان دادن به بحران ایالت راخین در میانمار بردارند.
 
او تاکید کرد: سازمان همکاری اسلامی به همراه جامعه بین الملل از اقدامات کمیته ایالت راخین حمایت می‌کند اما تدابیر این کمیته بلند مدت است در حالی که نیاز فوری و بسیار سریع به دخالت وجود دارد تا جان بسیاری از مردم نجات یابد.
 
روزنامه الحیات افزود: این سازمان همچنان اعلام آمادگی کرده است که کمک‌های بشردوستانه به مردم مسلمان میانمار ارسال کند. این سازمان از دولت میانمار نیز خواست جلوی خشونت ها و جنایت‌های ضدبشری در میانمار را بگیرد.
 
سازمان همکاری اسلامی افزود: این سازمان از سال 2014 هشدار داده است در صورتی که دولت میانمار به روش های خود در تخریب منازل و کشتن افراد بی‌گناه و توهین به ساکنان این منطقه ادامه دهد همین مسئله باعث خواهد شد افراد افراطی و تندرو فرصت را برای ارتکاب جنایات مهیا ببیند، بنابراین جامعه بین الملل باید اقدامی انجام دهد تا از سرکوب و کشتار جمعی مسلمانان روهینگیا جلوگیری شود.
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار