انتقاد شدید برنی سندرز از ترامپ برای تصمیمش به منظور لغو برنامه داکا

سناتور دموکرات آمریکا اعلام کرد تصمیم ترامپ برای لغو برنامه «داکا»، زشت‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین تصمیمی است که یک رئیس‌جمهور می‌تواند بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «برنی سندرز»، سناتور دموکرات ایالت ورمونت، روز گذشته (یکشنبه) با اعتراض به لغو برنامه حمایت از مهاجران غیرقانونی موسوم به «داکا» اعلام کرد: اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برنامه «داکا» را لغو کند، این یکی از زشت ترین و بی رحمانه ترین تصمیم‌هایی است که یک رئیس جمهور گرفته است.

به دنبال انتشار گزارشی در نشریه پولیتیکو در خصوص اینکه رئیس جمهور آمریکا قصد دارد برنامه حمایت از مهاجران غیرقانونی موسوم به «داکا» را لغو کند و برای جایگزینی آن با یک طرح جدید به کنگره این کشور شش ماه فرصت داده است، برنی سندرز در حساب توییتر خود از رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد.

سندرز در ادامه در حساب توییتر خود نوشت: سلب حفاظت قانونی از 800 هزار مهاجر جوانی که از کودکی وارد آمریکا شده اند، کاملا مغایر با آن چیزی است که ما به عنوان یک ملت به آن اعتقاد داریم. اگر ترامپ به اجرای برنامه مهاجرتی داکا پایان دهد، کنگره باید بلافاصله برای بازگرداندن آن دست به کار شود.

برنامه داکا که در زمان باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، به اجرا درآمد از مهاجران جوانی حمایت می کند که از کودکی وارد آمریکا شده اند و مدرک هویتی معتبری ندارند. در حال حاضر حدود 800 هزار مرد و زن جوان تحت پوشش این طرح قرار دارند.

رئیس جمهور آمریکا قرار است فردا (سه شنبه) یک بیانیه رسمی در خصوص لغو این برنامه مهاجرتی منتشر کند.


انتهای پیام/

 انتقاد سندرز از تصمیم ترامپ برای لغو داکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار