انتقاد پال رایان از تصمیم ترامپ برای عفو کلانتر بدنام آریزونا

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد با عفو کلانتر بدنام آریزونا از سوی دونالد ترامپ به هیچ وجه موافق نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، «پال رایان»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و عضو حزب جمهوری خواه، روز گذشته (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نباید «جو آرپایو»، کلانتر بدنام آریزونا، را مورد عفو قرار می‌داد.

وی افزود: «مقامات قانونی مسئولیت دارند به حقوق همه افراد در آمریکا احترام بگذارند. ما نباید به هیچ کس اجازه بدهیم که فکر کند با این حکم عفو، چنین مسئولیتی کاهش یافته است. من با این تصمیم دونالد ترامپ به هیچ وجه موافق نیستم.»

دونالد ترامپ روز جمعه یک تصمیم جنجالی دیگر گرفت و با صدور دستوری، «جو آرپایو»، کلانتر بدنام آریزونا را مورد بخشودگی قرار داد. آرپایو از مخالفان سرسخت قوانین مهاجرت به آمریکاست. وی ماه گذشته هم متهم شد که حکم قاضی درباره توقف بازداشت شهروندان را که به عقیده وی مهاجران غیرقانونی بوده اند، نادیده گرفته است.

برخی دیگر از جمهوری خواهان از جمله «جان مک کین»، سناتور ایالت آریزونا و «جب بوش»، فرماندار سابق فلوریدا هم از دونالد ترامپ به دلیل عفو کردن این کلانتر بد نام انتقاد کردند. جان مک کین روز گذشته عفو جو آرپایو را اقدامی خلاف قانون دانست.

جو آرپایو ۸۵ ساله یکی از حامیان دونالد ترامپ در طول رقابت‌های انتخاباتی بود و هر دوی آن‌ها موضعی سخت‌گیرانه علیه مهاجرت غیرقانونی در پیش گرفته بودند. بنا بر حکم صادر شده علیه آرپایو، او به گذراندن شش ماه زندان محکوم شده بوده و دوران محکومیت وی از پنجم اکتبر آغاز می‌شود.

دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا این قدرت را دارد که هر کس را می‌خواهد مورد بخشودگی قرار دهد. برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت در این‌باره در حساب توییتر خود نوشت: «با عفو کلانتر آرپایو، ترامپ بار دیگر ثابت کرد که با استفاده از قدرت ریاست جمهوری قصد دارد از نژادپرستی حمایت کند.»


انتهای پیام/

رایان از عفو کلانتر نژادپرست آمریکایی انتقاد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار