انتقاد دموکرات‌ها از ترامپ به دلیل عفو کلانتر بدنام آریزونا

تام پرز و چاک شومر در بیانیه‌هایی جداگانه از دونالد ترامپ به سبب صدور حکم بخشودگی کلانتر بدنام آریزونا، به شدت انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، تعدادی از دموکرات‌ها روز گذشته (جمعه) از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به دلیل بخشودگی «جو آرپایو»، کلانتر بدنام آریزونا که یکی از جنجالی ترین چهره های آمریکاست، آن هم در زمانی که یک توفان بزرگ در تگزاس در حال وقوع است، به شدت انتقاد کردند.

دونالد ترامپ از دیروز تاکنون به دلیل صدور حکم بخشودگی این کلانتر تنها چند ساعت پیش از وقوع توفان وحشتناک «هاروی» که یکی از وحشتناکترین توفان‌های تاریخ آمریکا در یک دهه گذشته محسوب می شود، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

تام پرز، رئیس کمیته ملی حزب دموکرات، در بیانیه ای اعلام کرد: «دونالد ترامپ حکم بخشودگی دوستش «جو آرپایو» را که یکی از بدنام ترین افراد در امور نژادپرستانه است، صادر کرد؛ در حالی که میلیون‌ها نفر در خطر صدمه دیدن از توفان وحشتناک هاروی هستند. این اقدام مناسب یک رئیس جمهور نیست. این یک اقدام بزدلانه است.»

«چاک شومر»، رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا، هم در حساب توییتر خود با انتقاد از دونالد ترامپ نوشت: «با وجود اینکه میلیونها نفر از مردم تگزاس و لوئیزیانا خود را برای توفان سهمگین هاروی آماده می‌کنند، رئیس جمهور از این فرصت استفاده کرده و مردی را مورد بخشودگی قرار داده است که حکم قاضی فدرال درباره توقف بازداشت شهروندانی را که به عقیده آرپایو مهاجران غیرقانونی بوده اند، نادیده گرفته است. تنها دلیل برای اعلام این حکم در چنین زمانی این است که رئیس جمهور از توفان هاروی به عنوان پوششی برای جلوگیری از بررسی موشکافانه استفاده کرده است. این بسیار ناراحت‌کننده است.

کاخ سفید روز گذشته در بیانیه ای از تصمیم رئیس جمهور برای صدور حکم بخشودگی آرپایو خبر داد.


انتهای پیام/

دموکرات‌ها از ترامپ به علت عفو کلانتر بدنام آمریکایی انتقاد کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار