انتقاد "مک‌کین" از بخشودگی کلانتر بدنام آمریکایی: هیچکس بالاتر از قانون نیست

«جان مک‌کین» به بخشودگی کلانتر بدنام آریزونا از سوی «دونالد ترامپ» واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌بی‌اس؛ «جان مک‌کین»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا، درباره بخشودگی «جو آرپایو»، کلانتر بدنام این ایالت، از سوی رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داده و آن را عملی خلاف قانون دانست.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته تصمیم جنجالی دیگری گرفت و یکی از بدنام‌ترین چهره‌های این کشور را مورد بخشودگی قرار داد. کاخ سفید در بیانیه‌ای این خبر را منتشر و اعلام کرد رئیس جمهور دستور بخشودگی آرپایو را صادر کرده است. در این بیانیه، سابقه‌ حضور آرپایو در ارتش آمریکا و نیروهای ضابط قانون در این کشور ذکر شده است.

مک‌کین درباره بخشودگی آرپایو اظهار داشت: رئیس جمهور از چنین حقی برای بخشودگی برخی افراد برخوردار است؛ اما این موضوع احترام به قانون اساسی کشور را خدشه‌دار می‌کند، به ویژه آنکه آرپایو هیچ از اعمال خود ابراز پشیمانی نکرده است.

مک‌کین در ادامه افزود: هیچکس بالاتر از قانون نیست و کسانیکه دارای اختیارات قانونی بوده و برای عمل به آن سوگند یاد کرده‌اند، باید به تعهد خود در برابر اجرای احکام قانونی در همه حال پایبند باقی بمانند. آرپایو در پرونده اهانت به مهاجران و تعقیب و بازداشت غیرقانونی آنها در ایالت آریزونا، گناهکار شناخته شد. نمی‌توان یک گناهکار را مورد عف قرار داد.

«جف فلیک»، دیگر سناتور ایالت آریزونا و همکار مک‌کین، نیز با انتشار پیامی در حساب توییتر خود، نسبت به بخشودگی آرپایو واکنش نشان داد و گفت: در موضوع بخشودگی آقای آرپایو، ترجیح می‌دادم رئیس جمهور به روند قضایی احترام می‌گذاشت و اجازه می‌داد پرونده مراحل قانونی خود را طی کند.

آرپایو خود را سرسخت ترین کلانتر آمریکا خوانده است. او از سال 2005، موضعی صریح علیه مهاجرت غیرقانونی اتخاذ کرد. بنا بر حکم صادر شده علیه آرپایو، وی به گذراندن شش ماه زندان محکوم شده بوده و دوران محکومیت وی از پنجم اکتبر آغاز می‌شود.

کلانتر بدنام آریزونا ماه گذشته متهم شد حکم قاضی فدرال را درباره توقف بازداشت شهروندان که به عقیده آرپایو مهاجران غیرقانونی بودند، نادیده گرفته است.

تصمیم ترامپ در حالی گرفته می‌شود که وی به خاطر اظهارات و مواضعش درباره رویدادهای نژادپرستانه شارلوتسویل با انتقادهای عمده روبرو بود و گفته شده است چنین تصمیمی در زمانی درست گرفته نشده است به شکلی که برخی این اقدام ترامپ را خودکشی سیاسی توصیف کرده‌اند.

 

انتهای پیام/

واکنش مک‌کین به بخشودگی کلانتر بدنام آمریکایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار