ازدواج بیش از 5 هزار جوان در خراسان جنوبی

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از ازدواج 5 هزار و 56 جوان در چهار ماهه گذشته در استان خبر داد.

پورحسین،مدیرکل ثبت احوال استان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت: در 4 ماه گذشته ازدواج 5 هزار و 56 جوان در قالب 2هزار و 528 فقره ازدواج در دفاتر اسناد رسمی ازدواج خراسان جنوبی ثبت شد.


وی با بیان اینکه از این تعداد یک هزار و 568 ازدواج در شهرها و 960 ازدواج در روستاها به ثبت رسید،افزود:دراین آمار 13.3 درصد زوج های همسن،77.3در صد زوج هایی که زوج از زوجه بزرگتر بوده و 9.4 درصد زوج هایی که زوجه از زوج بزرگتر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان گفت: در این مدت میانگین سن ازدواج مردان در استان 26 سال و 5 ماه و میانگین سنی زنان 22 سال و یک ماه ثبت شد.


پور حسین با بیان اینکه بیشترین تعداد ازدواج با هزار و 19 فقره در شهرستان بیرجند به ثبت رسیده است، افزود:البته زوج های جوان در شهرستان های خوسف و درمیان نیز به دلیل نبود دفترخانه ثبت ازدواج به بیرجند مراجعه می کنند.


وی همچنین از کاهش8.3 درصدی ثبت طلاق در 4 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد و گفت: تعداد طلاق از 396 فقره در مدت مشابه سال گذشته به 363 فقره در سال جاری کاهش یافت.

پور حسین افزود: به دلیل ثبت آمار در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق در سال جاری،نمی توان آمار مقایسه ای دقیقی نسبت به سال گذشته داد.
انتهای پیام/ب


کاهش آمار طلاق در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.