نفت گران شد، طلا ثابت ماند

کاهش ارزش دلار و تعداد سکوهای حفاری آمریکا به افزایش بهای نفت منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال کاهش ارزش دلار و کمتر شدن تعداد سکوهای حفاری آمریکا، بهای نفت در اولین روز هفته با افزایش همراه شد.

بر این اساس، بهای نفت آمریکا (وست تگزاس اینترمیدیت) با 1 دلار و 42 سنت افزایش به 48 دلار و 51 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت تحویل اکتبر هم با 1 دلار و 69 سنت افزایش، 52 دلار و 72 سنت در هر بشکه معامله شد.

شرکت نفت و گاز آمریکایی «بیکر هیوز» اعلام کرد: شرکت های انرژی آمریکایی برای دومین هفته متوالی از تعداد سکوهای حفاری خود کاستند. آمریکا در هفته منتهی به 18 اوت با کاهش 5 سکوی حفاری، تعداد کل سکوهای حفاری را به 763 مورد رسانده است.

بهای نفت خام برنت و نفت وست تگزاس اینترمیدیت تا پیش از روز جمعه با کاهش بیش از 2 درصدی همراه بودند؛ اما افزایش بهای طلای سیاه در روز جمعه باعث شد نفت خام برنت با افزایش هفتگی 1.5 درصدی همراه باشد. این درحالیست که نفت وست تگزاس اینترمیدیت از نظر سود هفتگی با ثبات همراه بود.

بهای طلا هم پس از آنکه روز گذشته (جمعه) به بالاترین سطح در 9 ماه گذشته رسید، امروز با ثبات همراه بود. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر 1291.60 دلار معامله شد. از جمله علل ثبات در بهای طلا، بلاتکلیفی سیاسی در آمریکا و حمله تروریستها به بارسلون اسپانیا اعلام شده است. در این حادثه که راننده یک خودرو مردم را در بارسلون اسپانیا زیر گرفت، 13 نفر کشته و بیش از 100 نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/

آخرین نوسانات فیمت نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار