بهای نفت افزایش یافت/ ثبات در بازار طلا

به دنبال کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، بهای طلای سیاه افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود. این درحالیست که اشباع کنونی بازار همچنان بر بهای نفت اثرگذار بوده است.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 22 سنت افزایش (معادل 0.4 درصد)، به 51 دلار و 2 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 15 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد)، 47 دلار و 70 سنت در هر بشکه معامله شد.

مؤسسه نفت آمریکا روز گذشته اعلام کرد: ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 11 اوت با 9.2 میلیون بشکه کاهش، به 469.2 میلیون بشکه رسیده است. این در حالیست که کارشناسان پیشتر کاهش 3.1 میلیون بشکه‌ای را پیش‌بینیکرده بودند.

ذخایر بنزین هم در این بازه زمانی با 301 هزار بشکه افزایش همراه بود؛ اما کارشناسان کاهش 1.1 میلیون بشکه‌ای را  پیش‌بینیکرده بودند. داده‌های آژانس اطلاعات انرژی آمریکا قرار است اواخر امروز (چهارشنبه) منتشر شود.

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیشتر موافقت کردند که توافق نفتی کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. این درحالیست که افزایش سطح تولیدات نفتی آمریکا تلاش این سازمان را بی‌نتیجه کرده است. سطح تولید آمریکا از اواسط سال 2016 تاکنون با 12 درصد افزایش به 9.42 میلیون بشکه در روز رسیده است.

به دنبال انتظار بازار برای برگزاری نشست بانک مرکزی آمریکا و احتمال افزایش نرخ بهره، ارزش دلار با اندکی کاهش همراه بود که این مسئله به ثبات بهای طلا منجر شد. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر با 0.13 درصد کاهش به 1278.00 دلار رسید.


انتهای پیام/

 بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار