قیمت نفت افزایش یافت/ کاهش قیمت طلا

به دنبال افزایش ارزش دلار و کاهش تهدید کره شمالی، بهای نفت افزایش و قیمت طلا کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، بهای نفت پس از کاهش شدید در معاملات پیشین، امروز (سه‌شنبه) به دنبال افزایش ارزش دلار و کاهش رشد فعالیت‌های پالایشگاهی چین، در بازارهای آسیا با اندکی افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 6 سنت افزایش (معادل 0.12 درصد)، به 50 دلار و 79 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا)، با 6 سنت افزایش (معادل 0.13 درصد)، 47 دلار و 65 سنت در هر بشکه معامله شد.

داده‌های رسمی حاکی از آن است که فعالیت های پالایشگاهی چین در ماه ژوئیه در پایین‌ترین سطح از سپتامبر 2016 قرار داشته است.

پس از آنکه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد که برنامه پرتاب موشک نزدیک جزیره گوآم در اقیانوس آرام –که تحت کنترل آمریکاست—را به تعویق می اندازد، تنشها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ کاهش و به دنبال آن ارزش دلار آمریکا افزایش یافت.

تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت، به افزایش بهای نفت خام برنت به بالای 50 دلار در هر بشکه کمک زیادی کرده است. این درحالیست که آمریکا با افزایش فعالیت های حفاری، تلاش اوپک را بی نتیجه کرده است.

آژانس اطلاعات انرژی آمریکا روز گذشته اعلام کرد انتظار می‌رود تولید نفت شیل آمریکا در ماه سپتامبر برای نهمین ماه متوالی با افزایش همراه باشد.

به دنبال افزایش ارزش دلار آمریکا و کاهش تنش ها میان کره شمالی و آمریکا، بهای طلا امروز با کاهش همراه بود. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر با 0.3 درصد کاهش به 1290.40 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار