بهای نفت کاهش یافت/ ثبات در بازار طلا ۱۳۹۶/۰۵/۱۷

از سرگیری فعالیت‌های نفتی لیبی به کاهش بهای طلای سیاه منجر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال از سرگیری تولید در بزرگترین میدان نفتی لیبی، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) در بازار آسیا با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 23 سنت کاهش (معادل 0.4 درصد) به 52 دلار و 14 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 18 سنت کاهش (معادل 0.4 درصد)، 49 دلار و 21 سنت در هر بشکه معامله شد.

سطح تولید میدان نفتی «شراره» لیبی که روزانه 270 هزار بشکه نفت تولید می کرد پس از یک تعطیلی موقتی به سبب اختلال در یک اتاق کنترل در شهر زاویه لیبی، فعالیت خود را از سر گرفت.

لیبی بخاطر ناآرامی‌های داخلی، از پایبندی به توافق نفتی اوپک معاف شده است. از سرگیری فعالیت های نفتی این کشور تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را برای کاهش سطح تولید تا حدودی بی اثر خواهد کرد. لیبی در ماه ژوئیه 1.03 میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده است.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند توافق نفتی کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند.

به دنبال انتشار گزارش درباره وضع اشتغال در آمریکا، که احتمال افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی این کشور را  بالا برد و همینطور به تقویت ارزش دلار منجر شد، بهای طلا امروز (سه شنبه) با ثبات همراه بود. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر بدون تغییر 1264.20 دلار معامله شد.


انتهای پیام/

بهای نفت در بازارهای جهانی کاهش داشت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار