گابریل: ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا باید بر اساس ارزش‌های اروپا اقدام کند

وزیر خارجه آلمان در مصاحبه‌ای گفت ترکیه برای پیوستن به اتحادره اروپا باید در جهت ارزش‌های این قاره حرکت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تی‌آر‌تی، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان، گفت هیچ نشانه‌ای درباره احتمال تغییر سیاست‌های رئیس جمهور ترکیه در آینده نزدیک مشاهده نمی‌شود.

او در مصاحبه با روزنامه «اشتوتگار‌تر ناخریختن» چاپ آلمان گفت: ما برای اینکه دست خود را به سوی ترکیه دراز کنیم، آماده‌ایم؛ اما ابتدا دولت ترکیه باید رفتار خود را تغییر دهد.

وزیر امور خارجه آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا تحولات اخیر در روابط میان ترکیه و کشورهای اروپا به این مفهوم است که روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا به زودی پایان خواهد یافت، گفت: ترکیه مدت طولانی است که خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا است، اما برای تحقق آن باید بر اساس ارزش‌های اروپا حرکت کند.

گابریل گفت: ترکیه باید دراین باره تصمیم بگیرد که مایل است به طرف اروپا برود که در آن دموکراسی، ‌ آزادی مطبوعات و آزادی اندیشه و نظام مبتنی بر موازین حقوقی حاکم است یا اینکه به طرف شرق که گرفتار بحران و تنش است، ‌ حرکت کند.

او با ابراز ناراحتی از بازداشت شماری از شهروندان آلمان در ترکیه، ‌گفت: کسانی که با شهروندان ما این گونه رفتار می‌کنند نباید انتظار داشته باشند ما به گونه‌ای رفتار کنیم که گویا روابط سیاسی و اقتصادی بسیار خوبی میان ما وجود دارد.

انتهای پیام/

گابریل از ترکیه خواست برای عضویت در اتحادیه اروپا بر اساس ارزش‌های اروپا حرکت کند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
ارزش های اروپا یعنی آزاد کردن همه نوع کثافتکاریهای جنسی در ملا عام
آخرین اخبار