مخالفت حزب سوسیال دموکرات آلمان با اختصاص بودجه 2 درصدی برای ناتو

حزب سوسیال دموکرات آلمان ضمن انتقاد از دولت برلین، با اختصاص 2 درصد از درآمدهای اقتصادی این کشور برای هزینه‌های ناتو مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز؛ حزب سوسیال دموکرات آلمان با درخواست ناتو مبنی بر اختصاص 2 درصد از درآمدهای اقتصادی اتحادیه اروپا برای امور نظامی مخالفت کرد. این حزب همچنین «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، و حزب او را به دلیل تسلیم شدن در برابر تقاضاهای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

«مارتین شولتز»، رهبر حزب سوسیال دموکرات، و «توماس آپرمن»، رئیس نمایندگان این حزب در پارلمان آلمان، طی سخنانی در فاصله تقریبی یک ماه تا برگزاری انتخابات ملی این کشور، شدیدترین انتقادات را علیه مرکل، «اورسولا وان در لین»، وزیر دفاع او، و بودجه اعلامی ناتو مطرح کردند.

مقاله انتقادی علیه دولت مرکل در روزنامه «فانک مدین گروپ» چاپ شده است.

سران حزب سوسیال دموکرات آلمان در این مقاله آورده‌اند: ما به هدف اعلام شده از سوی ترامپ، حزب محافظه‌کار و حزب ائتلاف‌کننده آن برای اختصاص 2 درصد از میزان تولیدات ناخالص داخلی به ناتو، صراحتا نه می‌گوییم. این هدف اعلامی نه تنها واقع‌گرایانه نیست؛ بلکه یک هدف غلط است.

به این ترتیب حزب سوسیال دموکرات آلمان به روشنی در مسیری خلاف نظر مقامات آمریکا قرار گرفت. واشنگتن حتی پیش از انتخاب ترامپ، تلاش می‌کرد برلین را برای افزایش بودجه ناتو تحت فشار قرار دهد.

حزب سوسیال دموکرات در نظرسنجی‌ها، 15 درصد عقب‌تر از حزب «دموکرات مسیحی» مرکل قرار دارد.

رهبر حزب سوسیال دموکرات در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: آلمان برای رسیدن به هدف مورد درخواست ناتو باید دست‌کم هزینه‌های دفاعی خود را به دو برابر حجم فعلی افزایش دهد. در مقابل، آلمان باید بر ایجاد یک اتحاد دفاعی قدرتمند در اروپا و ایجاد یک ارتش قدرتمند متمرکز باشد.

انتهای پیام/

انتقاد حزب سوسیال دموکرات آلمان از دولت مرکل برای تسلیم شدن در قبال درخواست ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار