سناتور دموکرات: ترامپ با اخراج مولر از خط قرمز بزرگی عبور خواهد کرد

یکی از اعضای دموکرات مجلس سنای آمریکا هشدار داد در صورت اخراج مولر، سنا او را برای ادامه بررسی‌ها درخصوص دخالت روسیه در انتخابات آمریکا استخدام خواهد کرد.

سناتور دموکرات: ترامپ با اخراج مولر، از خط قرمزها عبور خواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هیل، کریس کونز، سناتور دموکرات ایالت دلاویر آمریکا، امروز (یک‌شنبه)، در گفتگو با شبکه تلویزیونی ای بی سی، اظهار داشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، در صورت برکناری رابرت مولر، رئیس اسبق اف بی آی، مشاوره ویژه کاخ سفید و مسئول تحقیقات درخصوص دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، از یک خط قرمز بزرگ عبور خواهد کرد. کونز پیش‌بینی کرد این اقدام احتمالی ترامپ واکنش نمایندگان مجلس سنا را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه مطلب آمده است سناتور کونز با هشدار جدی به ترامپ اظهار داشت سنا در صورت اخراج احتمالی مولر، او را مجدداً به این سمت منصوب خواهد کرد و یا اینکه او برای ادامه تحقیقات کنگره درباره ارتباط میان ستاد اننتخاباتی ترامپ و مقامات روس، استخدام خواهد شد.

این سناتور دموکرات اظهارات هشداردهنده خود به ترامپ را پس از آن بیان می‌کند که تام تیلیس، سناتور جمهوری خواه از ایالت کارولینای شمالی، لایحه ای -موسوم به لایحه جامع مشاور ویژه - را که مورد حمایت دو حزب جمهوری خواه و دموکرات است، را پیشنهاد داد که در صورت تصویب به مولر یا مشاوران ویژه (رئیس جمهور آمریکا) این امکان را می‌دهد تا در صورت اخراج احتمالی خود شکایت کند. این لایحه نام دارد.

از سوی دیگر لیندسی گراهام، سناتور ایالت کارولینای جنوبی و کوری بوکر در حال تدوین لایحه جداگانه‌ای هستند که در صورت تصویب، از ترامپ برای اخراج مولر سلب اختیار خواهد کرد. رئیس جمهور آمریکا بارها مولر را به آنچه او دخالت دیدگاه‌های شخصی در جریان تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر می‌خواند، متهم کرده است. این بررسی‌ها تحقیقات درباره دیدارهای میان اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ و مقامات روس را در جریان رقابت‌های سال 2016 نیز شامل می‌شود. همین موضوه باعث مستاصل شدن ترامپ و تشدید حمله های لفظی او علیه مولر شده است.

دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد ترامپ، 11 ژوئیه سال جاری میلادی، رایانامه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌داد او ژوئن سال 2016 با یک وکیل روس که اطلاعات محرمانه‌ای درباره هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در اختیار داشت دیدار کرده است. گفته می شود در ملاقات میان این دو نفر جرد کوشنر، داماد ترامپ و پال منافورت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ، نیز حضور داشته‌اند.

گمانه‌زنی ها درخصوص برکناری احتمالی مولر از سوی ترامپ در حالی افزایش یافته است که «مکسین واترز»، نماینده دموکرات حوزه انتخابیه کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی نسبت به موفقیت مولر در پروسه بررسی ارتباط بین ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا ابراز امیدواری کرد.

واترز گفت: مولر به پیروزی نزدیک است. کم کم همه مردم متوجه می‌شوند که واقعیت فراتر از آنچه فکر می‌کردند، است. آن‌ها (جناح راست ها) تیم کوچک خود را تشکیل داده اند و هر روز با اتهام جدیدی مواجه هستند. این موضوع به زودی پایان می‌یابد.

انتهای پیام/


سنا در صورت اخراج مولر او را استخدام خواهد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار