اصفهان؛

بخش كويرات آران و بیدگل زیر سایه خورشید رضوی متنعم شد

کاروان زیر سايه خورشید بخش كويرات، امامزاده هاشم و باب المراد شهرستان آران و بیدگل را متبرک و متنعم به عطر حضور خدام حرم رضوی کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کاروان زیر سایه خورشید عصر دیروز مردادماه با حضور در روستاهای علی آباد، محمدآباد و روستای یزدل و سفیدشهر با بزم نور استقبال كنندگان از این چهار شهر و روستا حال و هوایی رضوی و غیرقابل توصیف از معنويت و روحانیت را ایجاد کردند.

یاران آفتاب ابتدا با استقبال گرم مردم روستای علی آباد وارد مسجد امام حسن عسگری این روستا شدند.
کاروان زیر سایه خورشید پس از حضور در این مسجد با نوای روحانی محسن ضیایی دربان کشیک سوم خادم حرم رضوی صلوات خاصه را قرایت کردند و به هشتمین خورشید امامت و ولایت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثنا دست توسل زدند.

محسن ذاکریان، مدیر کاروان زیر سایه خورشید نیز در این برنامه به رسم ادب هدایای حرز امام رضا علیه السلام و نبات تبرکی حرم را به پدر و مادر شهدا، فرزندان و همسران آنها اهدا کردند.
کاروان زیر سایه خورشید پس از روستای علی به روستای محمدآباد رفت و با استقبال گرم و بی نظیر جوانان این روستا که پرچم های بزرگ حسینی و ابالفضلی را در دست داشتند روبرو شد.

آهنگ گوش نواز و دلنشین گروه شیپورزنان پشت سر جوانان بیرق دار در حالیکه ملودی رضا رضا را با عشق و شور رضوي وارادت قلبي مي نواختند همراه با جمعیتی که پرچم بدست بودند پیمانه پیمانه شعر و شعور رضوی را در جام دل می ریخت.
کاروان زیر سایه خورشید پس از عبور از چند خیابان و انتشار رایحه رضوی از برکت جعبه پرچمی که چون نگین زمرد در انگشتری دست خدام می درخشید به محل تجمع استقبال كنندگان در مسجد و مرکز هیات علی بن موسی الرضا علیه السلام رسید.

پخش نوای زیبا و منقلب کننده نقاره خانه در خوش آمدگویی به سفیران رضوی هنگام ورود به مسجد متبرک به نام مقدس امام رضا علیه السلام اشک شوق را از چشم خدام حرم رضوی جاری کرد.
کاروان زیر سایه خورشید بزم نور خود در مسجد علی بن موسی الرضا علیه السلام روستای محمدآباد را با قرایت صلوات خاصه و مدیحه سرایی خدام حرم رضوی و پرچم گردانی خاتمه داد تا به دیدار مردم روستای یزدل برود.
اعضای هیات امنا مسجد در پایان برنامه به رسم ادب و ارادت و احترام و از روی محبت و معرفت شاخه های گل را با دستان پدر یک شهید و دهیار نمونه روستا به خدام حرم رضوی تقدیم کردند.

کاروان زیر سایه خورشید پس از ورود به روستای یزدل نیز مورد استقبال گرم و میهمان نوازی مهربانانه اهالی این روستا از نمایندگان امام رضا علیه السلام قرار گرفتند.
خدام حرم رضوی پس از طی مسیری در کوچه های روستا وارد مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف آن شدند تا اهالی را سرمست از بزم نور و شراب طهور رضوی کنند.

کاروان زیر سایه خورشید پس از این روستا برنامه پایانی خود در بخش كويرات آران و بیدگل را با حضور سفیدشهر پایان داد.
استقبال فوق العاده زیبای مردم سفید شهر با پرچم های منقش به یا مهدی ادرکنی به رنگ مشکی با زمینه سبز در دست زیباترین تابلوی ارادت و معرفت و معنویت و دلدادگی آنها را در چشم آسمانی آبی قاب می کرد.
حرکت گروه موزیک شیپورزنان در سفیدشهر نیز با ملودی های معروف رضوی گوش نواز ترین آواهای معنوی را بر تار دل می زد.

کاروان زیر سایه خورشید پس از طی مسیری با جمعیت انبوه استقبال كنندگان به آستان مقدس سکینه خاتون دختر موسی بن جعفر علیه السلام رسید تا یاران آفتاب بزم نور خود را برای مردم سفیدشهر در این بقعه متبرکه اجراکنند.
گنبد مخروطی با کاشیکاری فیروزه ای بقعه مبارکه خواهر امام رضا علیه السلام با حضور بانوانی که در ایوان مقصوره آستان صف کشیده بودند دصحنه ای زیبا از دلدادگی علاقه مندان به آل الله را چشمانت قاب می كرد.
خدام حرم رضوي به محض ورود به آستان مقدس سکینه خاتون و زیارت در حیاط بقعه یاران آفتاب را به افتخار میلاد شمس الشموس و بانوی کریمه رضوی جشن گرفتند.

کاروان زیر سایه خورشید پس از حضور در بخش كويرات عازم شهرستان آران بیدگل و شرکت در جشن بانوان امامزاده هاشم علیه السلام و امامزاده قاسم بن علی النقی (باب المراد) در بیدگل اعزام شدند و اجرای برنامه های خاص بقاع متبرکه در قالب یاران آفتاب همراه با پرچم گردانی و اهدای تبرکات حرم رضوی شدند.
هیات امنای آستان باب المراد با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خدام حرم رضوی تجلیل کردند و کاروان زیر خورشید نیز از آنها تجلیل کرد.

شایان ذکر است: کاروان زیر سايه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به منطقه شمال استان اصفهان در کاشان به مدیریت سید محسن ذاکریان، حجت‌الاسلام هادی نورانی روحانی کاروان، سید علی پاک سرشت فراش

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.