زنجان؛

راه اندازی 2 مرکز فرزانگان سالمند و یک اورژانس اجتماعی در استان

به مناسبت هفته بهزیستی طی هفته جاری 2 مرکز فرزانگان سالمند در شهرهای زنجان و قیدار و یک اورژانس اجتماعی در شهرستان طارم افتتاح خواهد شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 12 درصد جمعیت استان حدود 130 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی در استان می باشند گفت: این تعداد حدود 23 هزار خانوارند که 7 هزار خانوار مستمری بگیر سازمان بهزیستی هستند.

محمدی قیداری با بیان اینکه پیشگیری از معلولیت ها یکی از اقدامات مهم سازمان بهزیستی است گفت: نیمی از معلولیت ها ناشی از اختلالات ژنتیکی مربوط به ازدواج های فامیلی و زودهنگام بوده و ضرورت دارد خانواده ها با مشاوره های قبل از ازدواج برای فرزندان خود و همچنین افزایش آگاهی شان در کاهش این معلولیتها تاثیر گذار باشند.

وی افزود: در حوزه توانبخشی 20 هزار معلول جسمی - حرکتی، عقب مانده ذهنی، نابینا و ناشنوا و بیمار روانی تحت پوشش این سازمان در استان وجود دارد که از این تعداد بیش از 4 هزار و 500 نفر مستمری بگیر هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه پارسال 446 شغل برای افراد تحت پوشش این سازمان در استان ایجاد شده است گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم که امسال به هزار شغل برسد .

محمدی قیداری با اعلام اینکه مرکز فرزانگان سالمند در شهرهای زنجان و خدابنده افتتاح خواهد شد گفت: از جمعیت یک میلیون نفری استان زنجان بیش از 104 هزار نفر سالمند هستند که این تعداد روند افزایشی دارد.

وی، با اشاره به اینکه 293 بیمار ضایعه نخاعی در استان وجود دارد گفت: یکی از دلایل ایجاد ضایعه نخاعی ، وقوع تصادف های رانندگی است که این عامل نیمی از این بیماران را به خود اختصاص داده که به کارگیری اقدامات پیشگیرانه ضرورت دارد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین از افتتاح یک مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان طارم خبرداد.

 

انتهای پیام/ن

 

را ه. اندازی ۲ مرکز فرزانگان سالمند و یک اورژانس اجتماعی در استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.