بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تامین اجتماعی زنجان ثبت شد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: مجموع خدمات سرپایی (ویزیت و پاراکلینیک) مراکز تحت پوشش این اداره کل طی سال گذشته به ۲ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۶۴۰ مورد رسید که با افزایش یک درصدی همراه بود.

امیر عباس جراحی علمداری به آمار ویزیت پزشکان در مراکز تحت پوشش این اداره طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۷۳ هزار و ۹۰۷ ویزیت پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشک به ثبت رسید که این تعداد نسبت به مدت مشابه قبل آن افزایش ۱.۶ درصدی نشان می دهد.

این مسوول یادآور شد: بیش از هشت هزار و ۲۳۰ عمل جراحی نیز در بیمارستان های تامین اجتماعی استان زنجان به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: خدمات پاراکلینیک سرپایی مراکز درمانی سال گذشته به یک میلیون ۱۹۳ هزار و ۱۵۷ مورد رسید که این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشت.

این مسوول با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۴ تخت فعال، ۲۲ تخت ویژدر بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان زنجان فعال بود، گفت: ۷۱.۳ درصد تخت‌های بیمارستان‌های این استان اشغال بود که نسبت به مدت مشابه قبل ۴.۷ درصد افزایش دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان زنجان در سال گذشته به ۱۷ هزار و ۸۴۱ نفر رسید که افزایش ۱.۲۹ درصدی داشته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان اضافه کرد: زایمان‌های انجام شده در بیمارستان‌های تامین اجتماعی این استان نیز در این مدت به سه هزار و ۸۳۴ نفر رسید اما این آمار نسبت به مدت مشابه قبل ۹ درصد کاهش داشت.

جراحی به سیر نزولی زاد و ولد اشاره کرد و افزود: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در راستای برنامه های تبلیغی افزایش جمعیت، برگزاری دوره های آموزشی، نجوم رصدی، باغ کاوشگران، برگزاری مسابقات فرهنگی و برنامه های مشابه را در دستور کار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.