زنجان؛

برپایی یکهزارو 262 پایگاه جمع آوری زکات و فطریه در استان

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از استقرار بیش از یک هزارو 262 پایگاه جمع آوری زکات فطره در روز عید فطر در سطح استان زنجان خبر داد.

برپایی یکهزارو 262 پایگاه جمع آوری زکات و فطریه در استان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ هدایت صفری ، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان  با تاکید براینکه عیدفطر فرصت مناسبی برای بهره مندی نیازمندان از این ظرفیت و رفع مشکلات و نیازهای آنها از محل وجوهات زکات فطره است ، گفت : هماهنگی های لازم برای حضور پررنگ دبیرخانه شورای زکات برای جمع آوری حداکثری زکات فطره افراد روزه دار در عید فطر امسال انجام شده است .
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به استقرار بیش از یک هزارو 262 پایگاه جمع آوری زکات فطره در روز عید فطر در سطح استان اشاره کرد و افزود : به منظور افزایش حضوردر بین نماز گذاران و دسترسی آسان افراد برای پرداخت زکات فطره این تعداد پایگاه در سطح مساجد ، معابر و مصلی های نماز عید فطر مستقر خواهند شد .
وی با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی انجام شده جمع آوری زکات فطره با محوریت مساجد انجام خواهد شد ، گفت : تعدادپایگاههای پیش بینی شده برای جمع آوری زکات فطره در مساجد استان ، یک هزارو75 مسجد و حسینیه است که به منظور مدیریت وجوهات در محل و رساندن سریع آن به دست نیازمندان جمع آوری و هزینه کرد آن با محوریت هیئت امنا و روحانی مستقر درمساجد و با همکاری دبیرخانه شورای زکات انجام خواهد شد.
وی به استفاده از روش های غیر حضوری پرداخت زکات فطره نیز اشاره کرد و گفت : یکی از اقدامات کمیته امداد در خصوص آسان سازی پرداخت زکات فطره فراهم سازی زمینه پرداخت این واجب الهی از طریق تلفن همراه و با شماره #5*5*8877* است .
صفری ادامه داد : طراحی و راه اندازی اپلیکیشن سکه با هماهنگی بانک ملت یکی دیگر از اقدامات کمیته امداد برای پرداخت غیر حضوری زکات فطره است که افراد می توانند با دانلود این نرم افزار از کافه بازار زکات فطره خود را به راحتی از این طریق پرداخت کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به نحوه هزینه کرد وجوهات جمع آوری زکات فطره ، تصریح کرد : براساس هماهنگی انجام شده کلیه وجوهات جمع آوری شده در مساجد از طریق هیئت امناو روحانی مسجد و با هماهنگی کمیته امداد بین نیازمندان محل توزیع خواهد شد.‌
صفری در خصوص هزینه کرد زکات فطره افزود: براساس هماهنگی انجام شده با بهزیستی از محل وجوهات حاصل از پایگاه های معابر و مصلی های نماز عید فطر 60 درصد برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و 40درصد برای مددجویان تحت حمایت بهزیستی هزینه خواهد شد.
وی به هماهنگی با بانک های عامل به منظور واریز سریع وجوهات جمع آوری شده زکات فطره در روز عید فطر به حساب نیازمندان اشاره کرد و اظهار کرد : به منظور عمل به فتاوای مراجع عظام تقلید در خصوص هزینه کرد زکات فطره کلیه وجوهات جمع آوری شده در روز عید فطر از طریق بانک های ملی ، ملت و توسعه تعاون به حساب مددجویان تحت حمایت این نهاد واریز خواهدشد.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین در خصوص نحوه ورود موسسات خیریه برای جمع آوری زکات فطره در استان گفت : موسسات خیریه فعال در استان در صورت جمع آوری زکات فطره باید براساس قانون مجوز های لازم را ز دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد استان و شهرستان ها دریافت نمایند .
وی با اشاره به اینکه بر اساس هماهنگی های انجام شده جمع آوری زکات فطره توسط سایر موسسات خیریه در چارچوب دبیرخانه شوری زکات و صرفا با مجوز و برچسب این شورا امکان پذیر است ، خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی های انجام شده صندوق های فاقد آرم و مجوز دبیرخانه شورای زکات توسط نیروی انتظامی جمع آوری خواهد شد.

انتهای پیام /ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.