زنجان؛

سفره‌های اطعام و افطاری در ماه مبارک رمضان برپا می شود

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از برپایی سفره‌های اطعام و افطاری با همکاری جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ هدایت صفری با اشاره بر این که برنامه‌های اجرایی کمیته امداد در ایام ماه مبارک رمضان توسط کمک‌های مردمی و مشارکت خیران انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: خوشبختانه کارکردهای دو دستگاه مذکور به ویژه در حوزه محرومیت‌زدایی، دارای نقاط مشترک زیادی است و با هم‌افزایی امکانات و منابع دو دستگاه، خدمات اثربخشی به نیازمندان ارائه می شود.

این مقام مسئول با اشاره به این که هدف مهم کمیته امداد در ارائه خدمات به مددجویان تحت پوشش، توانمندسازی و خروج آن‌ها از چرخه حمایتی این نهاد است، ادامه داد: با همکاری بیشتر دستگاه‌های حمایتی استان، فرآیند توانمندسازی مددجویان سرعت بیشتری خواهد داشت؛ در واقع همکاری دستگاه‌های حمایتی با یکدیگر در حوزه کمک به تامین معیشت نیازمندان، تاثیر گذاری خدمات آن‌ها را در حوزه فقرزدایی ارتقا می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به این که در استان، 22 هزار و 500 خانواده با جمعیت 39 هزار نفر تحت پوشش این نهاد است، خاطرنشان کرد: این تعداد 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17 هزار سالمند، 768 بیمار خاص و صعب‌العلاج و سرطانی و 3942 یتیم و فرزند محسنین را شامل می‌شود.

صفری گفت: طرح اطعام مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در قالب تحویل بسته‌های مواد غذایی، برپایی سفره‌های افطاری، حامی‌یابی برای ایتام و فرزندان محسنین و جمع‌آوری زکات فطره اجرا می‌شود. همچنین دیدار با خانواده‌های تحت پوشش در قالب طرح مفتاح‌الجنه از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه بازدید از 4500 خانواده هدف‌گذاری شده است، افزود: مردم استان زنجان در حوزه انجام مسئولیت‌های اجتماعی به ويژه در بخش کمک به نیازمندان همواره پیش‌قدم هستند و ماه رمضان فرصت مناسبی است تا جامعه هدف کمیته امداد از ظرفیت کارهای خیرخواهانه بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: جهت جذب حامی برای 3200 نفر از ایتام و فرزندان محسنین تحت پوشش کمیته امداد در ایام ماه رمضان برنامه‌ریزی شده است.

 
 
 

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.