شرایط جوی زنجان ناپایدار می‌شود

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: آسمان استان طی روز جاری تا قسمتی ابری می‌شود و از بعدازظهر ناپایداری‌ها و ابرهای همرفتی افزایش می‌یابد.

الهام نجفی با بیان اینکه شرایط جوی زنجان ناپایدار می‌شود گفت:‌ در این شرایط جوی انتظار رگبار محلی، رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید در برخی نقاط استان وجود دارد که این وضعیت فردا دوشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه میزان بارش ها در استان قابل توجه نخواهد بود، یادآور شد: هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان به سبب ماهیت رگباری این بارش ها و وقوع رعد و برق صادر شده است.

نجفی اظهار داشت: بر همین اساس احتمال آبگرفتگی برخی معابر، جاری شدن روان آب ها و سیلابی شدن برخی مسیل ها وجود دارد که هم استانی ها باید از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و حضور در ارتفاعات اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه طی روزهای آینده دما با شیب ملایمی کاهش خواهد یافت، گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۱ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه خنکتر شده است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۶ و ۲۵ درجه، ابهر ۹ و ۲۴، خرمدره ۹ و ۲۳ درجه، آب‌بر ۱۳ و ۲۰ درجه، قیدار هفت و ۲۱ درجه، سلطانیه چهار و ۲۲ درجه و ماهنشان ۱۰ و ۲۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: وضعیت هوا ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.