اصفهان؛

برای ارتباط با مخاطب عام باید مرزهای گفتمانی را از بین ببریم

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: اگر قرار باشد با مخاطب عام در ارتباط باشیم باید مرزهای گفتمانی را از بین ببریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی بقایی امروز در همایش بین‌المللی بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال بانو امین و اولین سالگرد بانو علویه همایونی اظهار کرد: جامعه شیعی در ادوار مختلف دچار یک درون‌گرایی جمعی شده که سبب شده هنوز ارتباط مؤثری با بخش وسیعی از جامعه برقرار نشود برای رهایی از این معضل باید چاره‌ای بیندیشیم تا دایره ارتباط را وسعت بخشیم.

وی با اشاره به یکی از مشکلات فعالان فرهنگی افزود: کارآمدی که در ادبیات مدیریت انجام دادن درست کار تعریف می‌شود از مشکلات فعالان فرهنگی است البته اثر بخشی هم به معنای انجام کارهای درست بخشی از فاکتورهای یک مدیریت موفق است، در هالیوود خطرناک‌ترین حالت یک مدیریت یعنی کار نادرست را درست انجام دادن اتفاق می‌افتد در حالی که در ایران کار درست را به طریق نادرست انجام می‌دهند و این افتی است که گریبان ما را گرفته و باعث شده مرزهای ارتباطی ما گسترش نیابد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان تصریح کرد: لایه عمومی مردم تولید جامعه دینی را با تولید جامعه غیر دینی مقایسه می‌کنند که در این قیاس تولیدات آن‌ها بر محصولات ما غلبه دارد، در واقع مردم قرار است به ظهورات و بروزات افکار ما تمایل پیدا کنند نه آنچه بر زبان ما جاری می‌شود.

بقایی یادآور شد: باید توجه کنیم مخاطب ما عام است و اگر قرار باشد با این مخاطب در ارتباط باشیم باید مرزهای گفتمانی را از بین ببریم که در این همایش با دعوت از مهمانان خارجی گام‌های اولیه این اتفاق افتاده است.

همچنین در ادامه این مراسم زینت السادات قلمکاریان از شاگردان بانو امین و بانو علویه همایونی اظهار کرد: بانو امین در زندگی خود مدیر و مدبر بود و خدمت به منزل را جز عبادات الهی می‌دانست، کتاب اربعین الهاشمیه ایشان در حالی به دست علمای نجف رسید که تصور نمی‌کردند این کتاب را یک زن آن هم در زمانی که زنان هم عصرش اجازه تحصیل نداشتند نوشته باشد.

وی افزود: بانو امین در کتاب روش‌های خوشبختی خود به زبان ساده برای عموم مردم رمز موفقیت اولیای الهی را در فراز و فرودهای زندگی و رسیدن از کثرت به وحدت دانسته است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ادعاهای صوفی بودن بانو امین خلاف واقع است، تصریح کرد: بانو امین در کتاب نفحات الرحمانیه تأکید کرده‌اند که عرفان پروردگار به هر کس به اندازه ظرف وجودی‌اش امکان‌پذیر است.

قلمکاریان پیرامون شخصیت بانو همایونی هم خاطرنشان کرد: ایشان تأکید داشتند که درس در کنار خانواده فراگرفته شود و خانواده در اولویت باشد.

وی اضافه کرد: اولین کتاب بانو همایونی با عنوان زن مظهر خلاقیت الله منتشر شد تا با یک جمله به زنان جهان هشدار دهد که هدف خداوند از خلقت انسان در وجود زن رشد یافته و خداوند در هر بعدی از کمال در قران کریم یک زن را مثال می‌زند.

به گزارش فارس، همایش بین‌المللی بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال بانو امین و اولین سالگرد بانو علویه همایونی پیش از ظهر امروز به همت دفتر تخصصی بانوان آفتاب وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و مرکز حفظ نشر و آثار بانو امین با حضور اندیشمندانی از کشور لبنان در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.

در این مراسم از 6 مقاله برتر پیرامون شخصیت بانو امین تجلیل شد، زهرا کاشانی‌ها، حوریه ربانی، علی خدابخشی، الهام نادری، زهرا مرادی و لیلا معصومی از جمله برگزیدگان بودند، و از مرضیه بنایی محقق و پژوش‌گری که برای نخستین بار پایان نامه‌ای با موضوع بانو امین نوشته بود، تقدیر به عمل آمد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.