«ریسباف» مرمت و موزه می‌شود

شهردار اصفهان گفت: مقرر است هم‌زمان با روز جهانی میراث فرهنگی، موزه و موزه‌داری، جلسه‌ای با حضور مسئولان و کارشناسان فرهنگی در کارخانه ریسباف برگزار و مرمت آن برای تبدیل شدن به موزه به‌طور رسمی آغاز شود.

علی قاسم‌زاده گفت: مقرر است هم‌زمان با روز جهانی میراث فرهنگی، موزه و موزه‌داری، جلسه‌ای با حضور مسئولان و کارشناسان فرهنگی در کارخانه ریسباف برگزار و به‌طور رسمی مرمت آن برای تبدیل شدن به موزه آغاز شود.

وی این اقدام را ثمره اراده جمعی و همکاری وزارت میراث و گردشگری و مدیران استانی و شهری اصفهان دانست و افزود: همواره این نگرانی برای همه وجود داشت که «ریسباف» به‌عنوان آخرین یادگار دوران صنعت نساجی در اصفهان که بسیار ارزش تاریخی دارد، آرام‌آرام از بین برود. اما خوشبختانه اتفاق مثبتی رقم خورد و امروز شاهد باز شدن در‌ها و آغاز مرمت ریسباف خواهیم بود.

شهردار اصفهان افتتاح و بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح اتصال خیابان صاحب روضات به بهستان طی هفته گذشته را از دیگر اتفاقات مهم در شهر دانست و گفت: این پروژه به‌صورت آزمایشی از نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری شده بود و با رفع اشکالات و انجام مراحل نهایی هفته گذشته به‌طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برآورد تیم فنی و کارشناسی ترافیک شهرداری این است که تعریض بزرگراه شهید خرازی و احداث تقاطع غیرهمسطح اتصال خیابان صاحب روضات به بهستان تا ۲۵ درصد ترافیک غرب اصفهان را روان خواهد کرد و پیامد‌های خوبی برای این منطقه به دنبال دارد. علاوه بر آن، با اتصال شرق به غرب، بار ترافیکی از چهارراه جهاد و صمدیه کم و از میزان آلاینده‌ها کاسته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.