۷۰ هزار شغل توسط پارک‌های علم و فناوری در کشور ایجاد شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۷۰ هزار شغل توسط شرکت‌های دانش بنیان پارک‌های علم و فناوری، سال گذشته در کشور ایجاد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  در حاشیه  اختتامیه و اعطای جوایز هجدهمین جشنواره ملی شیخ بهایی در اصفهان گفت: اکنون ۵۴ پارک علم و فناوری و بیش از ۲۵۰ مرکز رشد در کشور وجود دارد و این در حالیست که در گذشته بخش فناوری در وزارت علوم کمرنگ‌تر از سایر بخش‌ها بود.

حمدعلی زلفی‌گل  افزود: شرکت‌های وابسته به پارک‌های علم و فناوری با ایجاد این تعداد شغل، زمینه رشد مشاغل دانش بنیان را در کشور فراهم کردند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: ما شرایطی را مهیا کردیم که تردد اعضای انجمن علمی دانشجویان در شرکت‌های دانش بنیان و فناور برقرار و از این طریق برخی از آنها جذب شوند.


او رویکرد اصلی وزارت علوم را تلاش در جهت تحقق شعار سال و تحقق بیانیه گام دوم نوصیف کرد.

زلفی‌گل همچنین گفت: برگزاری جشنواره‌ها زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری جمعی است و ما این امکان را فراهم کرده ایم تا شرکت‌هایی که از طریق فرابورس و منابع مالی تامین می‌شوند، به رشد مورد نظر خود برسند.


اواضافه کرد: همسو بودن شرکت‌های دانش بنیان و موضوعات بین رشته‌ای و مشارکتی فناورانه از مواردی است که نیاز به تخصص دارد.

وزیر علوم گفت: یکی از نیاز‌های فن آفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته فناور معرفی محصولات و خدمات آنهاست.

زلفی‌گل افزود: ما سامانه‌ای را طراحی کردیم که سود شرکت‌های دانش‌بنیان پس از ثبت محصولات فناورانه آنها، از طریق اتصال به سازمان صمت تامین شود.
وی گفت: وقتی محصولی توسط هسته فناور در این سامانه ثبت شده باشد دیگر نیازی به ورود محصول مشابه از خارج نیست.

محمدعلی زلفی‌گل دیروز پنجشنبه برای شرکت در آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی به اصفهان سفر کرد.

در مجموع بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که برای محصولات خود مجوز و تاییدیه گرفته‌اند.

حدود ۹ درصد از این شرکت‌ها در استان اصفهان مستقرند.

پارک علم و فناوری، سازمانی است که بوسیله متخصصان حرفه‌ای اداره می‌شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت جامعه از طریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در میان شرکت‌ها و مؤسساتی است که متکی بر علم و دانش در محیط پارک فعالیت می‌کنند.

برای دستیابی به این هدف، یک پارک علمی با ایجاد انگیزش و مدیریت جریان دانش و فناوری درمیان دانشگاه‌ها، مراکز پژوهش و توسعه، شرکت‌های خصوصی و بازار، ایجاد و رشد شرکت‌های متکی بر نوآوری را از طریق مراکز رشد و فرایند‌های زایشی تسهیل می‌کند.

پارک‌های علمی همچنین خدماتی با ارزش افزودهٔ بالا و فضا‌های کاری و تأسیسات مناسب و کیفی به مؤسسات مستقر در پارک ارائه می‌کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
بدون سرمایه گذاری در علم و صنعت الکترونیک ومیکرو الکترونیک و تولید قطعات نیمه هادی‌ها ،هرفعالیت دانش بنیانی ناقص وکم اثراست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
صد ها هزار شغلی که بواسطه هوش مصنوعی داره از بین میره چه نظری دارید استاد