تاکید ابومهدی مهندس بر نقش ایران و حزب‌الله در پیروزی‌های عراق بر داعش

جانشین رئیس سازمان بسیج مردمی عراق بر نقش مثبت ایران و حزب الله در پیروزی های عراق بر داعش تاکید کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از المیادین، «ابومهدی المهندس» جانشین رئیس سازمان بسیج مردمی عراق گفت: آمریکایی ها می خواهند امنیت را در جاده امان به بغداد تامین کنند و موشک های زمین به زمین مستقر کرده اند. 

المهندس افزود: اگر حمایت ها و تلاش های ایران و حزب الله نبود، به اینجایی که امروز هستیم نمی رسیدیم.

 وی خاطرنشان کرد کسانی که با برنامه‌های آمریکا هماهنگ هستند به بسیج مردمی حمله می کنند و ما نمی توانیم مانع از آن شویم که حامیان بسیج مردمی در انتخابات شرکت کنند. تا جایی که بتوانیم با طرح آمریکا برای سلطه بر مرزهای عراق و سوریه مقابله خواهیم کرد.

مهندس تاکید کرد هماهنگی بین ارتش عراق، پلیس، سازمان مبارزه با تروریسم و بسیج مردمی باعث این پیروزی ها ضد تروریسم شد. 

المهندس افزود: آمریکا نمی خواهد داعش در عراق نابود شود. ماموریت آزادسازی مناطق گسترده ای به نیروهای بسیج مردمی واگذار شد و این نیروها مساحت بیست و پنج هزار کیلومترمربع را آزاد کردند.

وی گفت: راه دمشق به بغداد باز و امن است. 

مهندس افزود: سازمان بسیج مردمی از یکسال پیش تشکیل سازمان امنیتی را آغاز کرد و این سازمان در مناطق آزاد شده فعالیت می کند.

المهندس افزود: هواپیماهای (بالگردهای) آمریکایی در مناطق در کنترل داعش در عراق فرود می آمدند و چند ساعت در این مناطق باقی می ماندند.

وی افزود: ما برای مقابله با داعش به پیشرفت امنیت در عراق نیاز داریم. اولویت ما بر مرزهای عراق و سوریه و سپس شهر الحویجه متمرکز خواهد بود.

 

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار