مهندس: نیروهای مردمی به هر جایی که امنیت عراق را تهدید کند، می‌روند

جانشین فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق تاکید کرد این نیرو‌ها در هر جایی که تهدیدی برای امنیت ملی این کشور وجود داشته باشد، حضور خواهند داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، ابومهدی مهندس، جانشین فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق، تاکید کرد این نیرو‌ها در هر جایی که تهدیدی برای امنیت ملی این کشور وجود داشته باشد، حضور خواهند داشت. 

وی در مصاحبه اختصاصی با این شبکه، درباره عملیات موصل گفت: زمان آغاز عملیات در موصل به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مرتبط بود و می‌خواستند موفقیتی برای دولت باراک اوباما در آزادسازی دستکم بخشی از شهر موصل وجود داشته باشد تا به پیروزی هیلاری کلینتون (در انتخابات ریاست جمهوری) کمک کند. 

جانشین فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق درباره نقش روسیه در سوریه افزود: در اینباره دستکم هماهنگی سیاسی بین عراق و روسیه وجود دارد که البته این هماهنگی‌ها فرا‌تر از هماهنگی سیاسی است. سوریه و عراق یک میدان هستند. نبرد‌ها در سوریه از نظر نظامی و روانی بر عراق تاثیر دارد. ماموریت ما قطع ارتباط موصل با سوریه است. 

مهندس در بخشی دیگر از اظهاراتش خاطرنشان کرد: ایران نقش اساسی در حمایت از بسیج مردمی داشت. یک چهارم تا یک سوم از نیروهای بسیج مردمی از طایفه‌های غیرشیعی هستند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا پس از آزادسازی موصل، برای جنگ با داعش به سوریه خواهید رفت؟ گفت: ما به هر جایی خواهیم رفت که در آن تهدیدی برای امنیت عراق وجود داشته باشد. 

قرار است مشروح مصاحبه شبکه المیادین با ابومهدی المهندس، سه شنبه شب از این شبکه پخش شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار