یک نویسنده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کتاب‌شناسی جنگ جهانی اول را در دست تألیف دارم

«کتاب‌شناسی جنگ جهانی اول» به معرفی کتاب‌هایی که به زبان فارسی در ایران پیرامون این موضوع نوشته شده می‌پردازد.

کتاب‌شناسی جنگ جهانی اول را در دست تألیف دارمسید قاسم یاحسینی، نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کتاب در دست تألیف خود گفت: هم‌اکنون دو تا سه کتاب را درباره جنگ جهانی اول تآلیف می‌کنم. کتاب اول، «کتاب‌شناسی جنگ جهانی اول» نام دارد. در این کتاب عنوان تمام کتاب‌هایی را که به زبان فارسی در ایران پیرامون این موضوع نوشته شده است، معرفی کردم. متأسفانه تا قبل از این کتاب هیچ کتاب مرجعی در این باره نداشتیم و جای چنین کتابی در حوزه جنگ جهانی اول خالی بود.

وی افزود: کتاب دیگری که هم‌اکنون آن را تألیف می‌کنم، «روزشمار جنگ جهانی اول در جنوب ایران» نام دارد. در این کتاب از چند ماه قبل از جنگ جهانی اول در ایران را تا سال 1989 که جنگ جهانی اول در ایران تمام می‌شود و خروج انگلیسی‌ها از جنوب ایران را بررسی می‌کنم. این اثر کار جدیدی در ایران است. تاکنون چنین کتابی در زمینه جنگ جهانی اول انجام نشده بود. کتاب «روزشمار جنگ جهانی اول» به همراه کتاب «کتاب‌شناسی جنگ جهانی اول» می‌تواند یک هند بوک باشد. این دو کتاب به نوعی مکمل همدیگر هستند. کسی که بخواهد درباره جنگ جهانی اول مطالعه کند، می‌تواند از «کتاب‌شناسی جنگ جهانی اول» استفاده کند.

این نویسنده با اشاره به قابلیت استفاده از کتاب «روزشماری جنگ جهانی اول» برای کسانی که اهل تحقیق درباره جنگ جهانی اول هستند، اظهار داشت: کتاب «مدرنیته و جنگ جهانی اول در بوشهر» کتاب سومی است که آن را تألیف می‌کنم. این کتاب اثر نو و جدیدی درباره جنگ جهانی اول است. قبل از این کتاب، 12 کتاب دیگر هم درباره جنگ جهانی اول نوشته بودم. در غالب آثار قبلی‌ام به تاریخ توجه کرده بودم و در آن درباره دستاوردهای تکنولوژی و مدرنیته در جنگ جهانی اول نوشته بودم.

یاحسینی ادامه داد: در کتاب «مدرنیته و جنگ جهانی اول در بوشهر»، به مظاهر تکنولوژی و مدرنیته در جنگ جهانی اول چون هواپیما، آب شیرین‌کن و غیره اشاره کردم. از این نوع کتاب تاریخی تاکنون در ایران نوشته نشده است و در این زمینه بسیار ضعیف هستیم. این کتاب را با استفاده از دیدگاه‌های مدرن تاریخ‌نگاری دنیا تدوین کردم.انتشارات افق به احتمال 90 درصد این کتاب‌ها را منتشر خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار