شهرکرد؛

۲۰ دستگاه خودپرداز در مناطق روستایی نصب می‌شود

۲۰ دستگاه خودپرداز در مناطق روستایی و محروم استان چهارمحال و بختیاری نصب راه اندازی می‌شود.

۲۰ دستگاه خودپرداز در مناطق روستایی نصب می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ خسرو فرحی عضو هیئت مدیره و مدیرعامل پست بانک ایران در سفر یک روزه به شهرکرد از اجرای طرح پوشش خدمات بانکی در کلیه روستا‌ها خبر داد و گفت: امسال یک هزار دستگاه خودپرداز ATM به منظور دسترسی آسان به خدمات بانکی و تأمین نیاز پولی، در مناطق محروم و روستایی کشور نصب و راه اندازی می‌شود.

وی افزود: سهم استان چهارمحال و بختیاری از این تعداد، ۲۰ دستگاه می‌باشد.

فرحی در زمینه ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستایی اظهار داشت: در سال گذشته ۷۴ هزار میلیون فقره تسهیلات خرد بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال با نرخ ۱۰ درصد و دوره باز پرداخت حداکثر ۷۴ ماه از طریق شعب اصلی پست بانک در شهر‌ها و مراکز شهرستان‌ها در اختیار فعالین بخش‌های اقتصادی، کشاورزی، آب، محیط زیست و گردشگری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در دولت یازدهم ۴ هزار و ۵۶۸ فقره تسهیلات در راستای اشتغالزایی در مناطق روستایی چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.

فرحی گفت: همچنین در سال گذشته، ۱۷۷ فقره تسهیلات در بخش ازدواج، ۸، ۸، ۵ فقره در بخش کشاورزی در استان پرداخت گردید.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش IT و ICT در کشور از سوی این بانک پرداخت شد که ۸۰۰ میلیارد ریال از این میزان تسهیلات برای تجهیز ۲۵ هزار روستا به اینترنت پرسرعت پرداخت شد.

به گفته فرحی؛ در حال حاضر ۲۸۶ باجه خدمات پست بانک در چهارمحال و بختیاری فعال است که ۲۶۱ مورد آن در روستاهاست.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.