شهرکرد؛ تا پایان سال آینده:

۱۵ روستای بدون بیکار معرفی می‌شود

تا پایان سال آینده، ۱۵ روستای بدون بیکار در استان چهارمحال و بختیاری معرفی می‌شود.

۱۵ روستای بدون بیکار معرفی می‌شود
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سیامک سلیمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری در همایش سرمایه‌گذاری و توسعه با رویکرد بررسی راهکارهای ایجاد اشتغال در جوامع روستایی گفت: تا پایان سال ۱۳۹۷ و با اجرای برنامه‌های اشتغالزایی، ۱۵ روستای بدون بیکار در این استان معرفی می‌شود.

وی با بیان اهمیت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصادی، فقرزدایی و ایجاد اشتغال در توسعه روستا‌ها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان افزود: جذب سرمایه گذاری‌های خرد با آگاهی بخشی و استفاده از مشارکت مردمی و جوامع محلی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

سلیمانی ادامه داد: گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، آموزش و ترویج انواع مشاغل محلی در راستای بهبود وضعیت معشیت مردم و توجه و توسعه دانش بومی روستایی برای ایجاد شغل از دیگر برنامه‌های اجرایی در این مناطق است.

همایش سرمایه‌گذاری و توسعه با رویکرد بررسی راهکارهای ایجاد اشتغال در جوامع روستایی چهارمحال و بختیاری، در راستای تحقق شعار سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال» و با حضور استاندار و جمعی از مسئولان و کارآفرینان استانی در شهرکرد برگزار شد.

گفتنی است: طرح «روستای بدون بیکار» در قالب تفاهم نامه ۳ جانبه میان استانداری، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و صندوق کارآفرینی امید، با هدف توانمندسازی روستاییان از آبان ماه سال گذشته (۱۳۹۵) در چهارمحال و بختیاری در حال اجرا می‌باشد.

بر اساس این طرح، با انجام نظرسنجی و تعیین پتانسیل‌های هر روستا و آموزش منجر به ایجاد شغل به روستاییان، متقاضیان جهت دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی می‌شوند.

در حال حاضر ۱۵ روستا در تمام شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری هدف این طرح قرار دارد.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار