یاسوج؛

اولویت ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی استان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هم‌اکنون صادرات به عنوان چالش اصلی حوزه صنایع دستی این استان مطرح نیست، گفت: ایجاد اشتغال مهم‌ترین اولویت این حوزه باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ سید موسی خادمی در نشست با مسئولان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: صنایع دستی از مهم‌ترین ظرفیت‌های تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر اشتغال خوبی در استان ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی برای عرضه دست‌بافته های هنرمندان استان، افزود: ادارات امور عشایر و میراث فرهنگی مکانی برای راه‌اندازی این بازارچه‌ها تعیین کنند تا گردشگران به یک مکان مشخص برای بازدید از محصولات صنایع دستی استان دسترسی داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی از صادرات مهم‌تر بوده و هم‌اکنون صادرات به عنوان یک چالش در این حوزه محسوب نمی‌شود.

خادمی بر حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی استان تأکید کرد و گفت: حمایت از تولیدکنندگان باید سبب توانمندسازی آنها شده تا بتوانند در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی شرکت کنند.

وی ابراز کرد: این که محصولات استان ما توسط تجار دیگر استان‌ها و با برندهای سایر استان‌ها صادر شود، چالش مهمی نیست، بلکه مهم ایجاد اشتغال در این حوزه است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.