۴۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران کشف شد

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار گچساران گفت: ۴۹ میلیاردو ۶۷۰ میلیون ریال کالای قاچاق ۲ ماه گذشته امسال در این شهرستان کشف شد.

جهانکیر علیزاده معاون سیاسی و امنیتی فرماندار گچساران در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گچساران گفت: ۲۰دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق سال جاری در این شهرستان متوقف شد.

وی با بیان اینکه کشفیات قاچاق کالا در گچساران نسبت به مدت مشابه۷۴ درصد افزایش داشته، گفت: بیش از ۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سال گذشته در این شهرستان کشف شد.

علیزاده ادامه داد: کالا‌های کشف شده از سوی ادارات و نهاد‌های متولی و نظارتی شامل انواع وسایل آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی، پوشاک و سیگار بوده است.

وی با بیان اینکه در زمینه قاچاق کالا ۲۲ متخلف در این شهرستان شناسایی شدند افزود: قاچاق کالا‌ها یکی از چند مولفه مهم اثر گذار بر اقتصاد است که گسترش این پدیده شوم و تاثیر مخرب آن در امر تولید و تجارت قانونی و سرمایه گذاری و اشتغال برای جامعه خطرناک است.

معاون سیاسی، امنیتی فرماندار گچساران گفت: وضع مصوبات قاطعانه و موثر جلسات ستاد مبارزه با قاچاق ارز وکالا به تولیدات داخلی و اشتغال جوانان کمک چشمگیری خواهد کرد.

وی افزود: گسترش فرهنگ استفاده از کالا‌ها و تولیدات داخلی یکی از مهمترین راه‌های مقابله با قاچاق کالا است که این امر نیازمند افزایش کیفیت محصولات تولیدی و حمایت گسترده از تولید کنندگان است.

علیزاده ادامه داد: حضور مستمر در بازار مصرف، برخورد جدی با متخلفان و افزایش میزان گشت‌های نظارتی از دیگر راهکار‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این شهرستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.