۱۱ استان کشور برای حضور در جشنواره ملی عشایر یاسوج اعلام آمادگی کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۱۱ استان کشور برای حضور در جشنواره ملی عشایر یاسوج اعلام آمادگی کرده اند.

سعید طالبی پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، خراسان‌های جنوبی و شمالی، خوزستان، ایلام، چهارمحال بختیاری، کرمانشاه و آذربایجان از جمله استان‌هایی هستند که برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.

وی بیان کرد:هشتمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران‌زمین (کوچ) و نخستین اجلاسیه شهدای عشایر کهگیلویه و بویراحمد به عنوان رویداد مهم فرهنگی جنوب ایران روز‌های ۲۸ اردیبهشت‌ماه آغاز و تا یکم خردادماه ۱۴۰۳ با برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری در پارک ولایت یاسوج برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این رویداد فرهنگی برای حدود یکهزار نفر عشایر با پوشش محلی فراخوان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توانمندی‌های استان در حوزه گردشگری عشایری تاکید کرد کرد:یکی از راهکار‌های مهم برای معرفی ظرفیت‌های استان برگزاری جشنواره و همایش‌ها در سطح ملی است.

طالبی پور تصریح کرد:در طول سالیان اخیر با برگزاری جشنواره کوچ، بخشی از ظرفیت‌ها و داشته‌ها و موهبت‌های خداوندی استان کهگیلویه و بویراحمد به ایران و جهان معرفی‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه در جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین ۱۰۰ غرفه به منظور عرضه و فروش محصولات تولیدی این قشر پیش بینی شده جشنواره یاد شده فرصت عرضه مستقیم تولیدات آنان را فراهم می‌کند.

سعید طالبی پور تاکید کرد: عرضه محصولات تولیدی عشایر کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره بستر خریداری بدون واسطه غذا‌ها و محصولات خام سالم برای شهروندان ساکن شهر را فراهم می‌کند که این امر هم صرفه اقتصادی برای جامعه شهرنشین را موجب می‌شود و هم به ترویج مصرف غذا‌های سالم و محلی به جای فست فود‌ها کمک می‌کند.

وی با اشاره به اثرات مخرب فست فودی و غذا‌های آماده بر سلامتی مردم ابراز کرد: فراهم کردن زمینه مصرف غذا‌های سالم از دیگر مزایای برپایی این جشنواره است.

طالبی پور خاطرنشان کرد: همچنین عرضه تولیدات مردمان سختکوش عشایر نشین در کنار معرفی ظرفیت‌های اقتصادی این مناطق می‌تواند منجر به جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی شود که همین امر زمینه را برای فروش محصولات عشایرنشینان به صورت مستقیم و بدون تحمیل هزینه حمل و نقل با افزایش ورود گردشگران را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مهمانانی از استان‌های مختلف کشور برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند خاطرنشان کرد: تبیین فرصت‌های سرمایه گذاری در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند به شکوفایی ظرفیت‌های خفته گردشگری عشایر در استان کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.