ساخت سد آبریز مطالبه استاندار کهگیلویه و بویراحمد از رئیس قوه قضاییه

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ساخت سد آبریز را به عنوان مطالبه ای مهم از رئیس قوه قضاییه مطرح کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای اداری که با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد، گفت: سد آبریز در کهگیلویه و بویراحمد که قرار است به عنوان دومین سد بر روی رودخانه مارون ساخته شود و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده را سیراب و تنش کم آبی چهار شهرستان را برطرف کند، سال هاست که مردم استان چشم انتظار ساخت این سد هستند.
 
علی احمدزاده افزود عملیات احداث سد مارون ۲ معروف به آبریز با هدف انتقال آب به ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های تشنه شهرستان‌های کهگیلویه و چرام که مورد تاکید وزیر وقت نیرو در سفر مهرماه سال ۹۸ به این استان بود.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مطالبات به حق مردم استان سد آبریز کهگیلویه است که سبب تحول در کشاورزی و معیشت مردم خواهد بود.
 
وی عنوان کرد: با ساخت این سد، آب بصورت ثقلی از یک تونل به طول چهار هزار ۹۰۰ متر به لوله‌هایی به طول هفت هزارو ۴۰۰ متر انتقال و با احداث تونلی به طول شش هزارو ۴۵۰ متر آب به دشت‌های شهرستان‌های کهگیلویه و چرام انتقال می‌یابد.
 
این سد منافع زیادی برای استان دارد و به رونق و توسعه این منطقه کمک خواهد کرد، حتی استان‌های همجوار نیز از مزیت‌ها و قابلیت‌های این سد بهره‌مند خواهند شد.
 
البته سال هاست که مردم این مناطق در کنار رودخانه پرآب مارون زندگی می‌کنند، اما برای گوجه چینی و برداشت محصول به استان‌های همجوار می‌روند و زمین‌های خودشان در خشکی مطلق به سر می‌برد.
 
گلایه نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد حقابه این استان از سدهای ساخته شده
 
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه ساخت سد آبریز حق مردم شهرستان کهگیلویه است ، گفت: امیدواریم مسئولان به حقابه استان کهگیلویه و بویراحمد از سد های ساخته شده در این استان توجه کنند. 
 
وی دشمن در صدد رواج بی حجابی و بی حیایی است
 
آیت الله حسینی همچنین از رییس قوه قضاییه خواست در مقابل بی حجابی با هیچ کسی تعارف نکنند، افزود: بی حجابی پایه های نظام را سست می کند و این موضوع نیازمند تدبیر است.
 
وی با بیان اینکه ۹۵ درصد خدمات مربوط به انقلاب اسلامی است، گفت: خدمات زیادی در این استان در زمان انقلاب انجام گرفت اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم. 
 
آیت الله حسینی یکی از مشکلات این استان را جاده عنوان کرد و افزود: بسیاری از سرمایه گذاران به دلیل وضعیت نامطلوب جاده های این استان و ناچیز بودن تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج ( یک یا دو پرواز در روز) از سرمایه گذاری در این استان خودداری می کنند.
 
وی به مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: کارخانه کلوگز و آرد شهر یاسوج هنوز با مشکل مواجه است این در حالی است که در سفر دوم دولت به استان قرار شد مشکل این کارخانه برطرف شود. 
 
ایجاد ۳۰ هزار شغل با احداث سد آبریز در کهگیلویه 
 
نماینده شهرستان های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز در شورای اداری استان با تاکید بر اینکه شهادت می دهم حجت الاسلام اژه ای برای نطام اسلامی نعمتی است که ارزانی داشته است، گفت: عملکرد حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای بسیار مطلوب است و انتظار هم همین است.
 
حجت الاسلام محمد موحد با تاکید بر اینکه ساخت سد آبریز مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه و چرام مسئولان است ، افزود: با راه اندازی سد آبریز  ۳۵‌هزار هکتار زمین در چرام و کهگیلویه زیر آب می رود همچنین حدود ۳۰ هزار شغل ایجاد می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.