کدام اجراها حمایت تماشاگران را در جشنواره بدست آورد؟!

در جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی، جوانان هنرمند آثاری زیبا که بیانگر علاقه، طرز تفکر و انگیزه آن‌ها است را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی، یک هفته پررونق را برای تئاتر فراهم کرد و این دوره از این جشنواره مهم که سرچشمه تمام اهالی تئاتر ایران بوده است، در 23 اردیبهشت ماه سال 96 به پایان رسید. هفته‌ای که جوانان هنرمند این عرصه خوش درخشیدند و آثاری زیبا که بیانگر علاقه، طرز تفکر و انگیزه آن‌ها است را به نمایش گذاشتند.

ما در بیستمین دوره بین‌المللی جشنواره تئاتر دانشگاهی شاهد بر صحنه رفتن 46 اثر در بخش‌های مختلف بوده‌ایم که شامل: 24 اثر در بخش صحنه‌ای، 4 اثر در بخش بین‌الملل، 7 اثر در بخش مدرسان، 7 اثر در بخش تجربه‌های اجرا و 4 اثر در بخش برگزیده جشنواره‌های دیگر بوده است که در سالن‌های اصلی و کوچک تالار مولوی، سالن انتظامی، تالار حافظ، تماشاخانه هنر (سالن خورشیدی) و تئاترشهر با حضور پرشور دانشجویان، علاقه‌مندان، مدیران و داوران که شامل: مهدی گمار (دبیر جشنواره)، حسین عبداللهی، مسعود حکیمی‌نژاد، امیر پارسائیان مهر، میلاد جباری و مهدی آشنا برگزار شد.

داوران جشنواره عبارت بودند از: حسین پاکدل، فارس باقری، محمودرضا رحیمی و سعید اسدی و گژگوژ ولمینسکی.

این آثار در اختتامیه جشنواره توسط داوران این بخش، داوری ‌شدند و به برگزیدگان هدایایی داده ‌شد به این ترتیب برگزیدگان این بخش، به اهالی جوان تئاتر کشور می‌پیوندند و برای ارتقای بهتر و بیشتر این هنر ارزشمند، تلاش می‌کنند.
 
در این هشت شب از جشنواره، اجراهایی صورت گرفت که بعضی از آن‌ها با استقبال پرشورتری نسبت به دیگر آثار مواجه شدند. اکثر نمایش‌ها در دو سانس اجرا می‌رفتند و نمایش‌هایی که در ساعات 16:00، 17:00 به صحنه می‌رفت از استقبال کمتر و نمایش‌هایی که از ساعات 18:00 به بعد بر صحنه می‌رفتند با استقبال گرم‌تری مواجه می‌شدند و حتی باعث بر هم خوردن دکور صحنه به علت استقبال زیاد و کمبود صندلی می‌شد و این انرژی فراوانی را به بازیگران القا می‌کرد 

نمایش‌هایی که در این دوره از جشنواره با استقبال فراوان و گرمی نسبت به دیگر آثار مواجه شدند، به ترتیب زیر است:
  
جمعه 15 اردیبهشت، نمایش‌های (ژی یو) به کارگردانی «لوران شتوان» در سالن اصلی تالار مولوی و نمایش «مغولستان خارجی» به کارگردانی حمزه امامی در سالن کوچک تالار مولوی، حضور پرشور مخاطبان را در شب اول از آن خود کردند.

شنبه 16 اردیبهشت، نمایش‌های «قضیه» به کارگردانی سجاد امیر مجاهدی و نمایش «با-زی-با» به کارگردانی علیرضا اجلی به ترتیب در سالن اصلی مولوی و تالار حافظ با حمایت بسیار مخاطبان مواجه شدند. 

یکشنبه 17 اردیبهشت، نمایش «مجلس مختلف‌خوانی همین امروز» به کارگردانی مرتضی جلیلی دوست در سالن انتظامی با استقبال بی‌نظیری از تماشاگران مواجه شد.

دوشنبه 18 اردیبهشت، نمایش«سرهنگ» و «رویای کولی آشفته» به ترتیب در سالن اصلی مولوی و پلاتو اجرا تئاتر شهر با حضور مخاطبتان چشم‌گیرتری نسبت به دیگر اجراها بر صحنه رفت. 

سه‌شنبه 19 اردیبهشت، نمایش «پاریس آبی/سفید/قرمز» به کارگردانی سروش طاهری در پلاتو اجرا با استقبال خوبی اجرا شد.
 
چهارشنبه 20 اردیبهشت، نمایش‌های «آقا محمدخان» به کارگردانی محمد معمار کرمانی و نمایش «توارد» به کارگردانی علی نورانی توجه داوران و تماشاگران را به خود جلب کرد و باعث ایستادن علاقه‌مندان در راهرو سالن‌ها شد.

پنج‌شنبه 21 اردیبهشت، نمایش«آن» به کارگردانی همایون حجازی‌نیا در سالن کوچک مولوی و نمایش«ابوشاه» به کارگردانی اسماعیل موحدی در تالار حافظ همراه با استقبال عالی، خنده را به مخاطبان هدیه کرد. 

جمعه 22 اردیبهشت، نمایش«رقص روی لیوان‌ها» به کارگردانی جواد روشن از نمایش‌های پرمخاطب جشنواره بود.

گفتنی است؛ اختتامیه بیستمین دوره بین‌المللی جشنواره تئاتر دانشگاهی 23 اردیبهشت ماه سال 96 در تالار وحدت با حضور داوران و اهالی تئاتر برگزار شد. 
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار