آندره ولمینسکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

آرزوی آندره ولمینسکی درباره تئاتر ایران چیست؟

آرزوی من این است که روش‌هایی از تئاتر را که در حال مرگ هستند و مربوط به گذشته بوده‌اند را دوباره زنده کنم و با آن‌ها زندگی کنیم.

آندره ولمینسکی عضو هیأت داوران بیستمین دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نظر خود درباره شیوه اجرایی نمایش گفت: این یک جشنواره بسیار با ارزش برای هنرمندان و تولیدکنندگان جوان است. من نمی‌گویم که آنها دانشجو هستند چرا که اغلب، هنرمندان بسیار جوان هستند.

وی پیرامون نظر خود به عنوان هیات داوران این دوره از جشنواره تئاتر دانشگاهی در خصوص تئاتر ایران تصریح کرد: من تئاتر ایران را کم می‌شناسم و بهترین کارگردانان ایرانی را هم نمی‌شناسم و فقط یک سری از مسائل را به طور اتفاقی دیده‌ام و برایم کمی سخت است که در این باره صحبت کنم.

آندره ولمینسکی در خصوص پیشبرد و کسب تجربه از جشنواره تئاتر دانشگاهی اظهار داشت: ما سعی می‌کنیم در هر ساعت از ورک شاپ‌هایمان با هنرمندان جوان یک شکلی از خلافیت را به وجود بیاوریم، ما تنها یک سری از تمرینات را بی‌هدف انجام نمی‌دهیم و مسیر همیشگی و متعارف را نمی‌رویم. بلکه ما سعی می‌کنیم یک قطعه هنری را در واقع بسازیم.

هر زمان و هر مکان یک مسئله کاملا متفاوت است، به خصوص در تهران که ما در واقع جذب شیوه‌هایی از تئاتر قدیمی ایران مانند: نقالی، نمایش عروسکی و ... که این اشکال از نمایش به شیوه‌هایی که ما اخیرا در اروپا انجام می‌دهیم بسیار نزدیک است.

ما سه روز است که ورک‌ شاپ‌هایمان را با هنرمندان جوان شروع کرده‌ایم، ولی دوست داریم که این موضوع را توسعه بدهیم. ما دفعه قبل که حدود یک سال و نیم پیش به ایران آمده بودیم، من این شانس را داشتم که اینجا باشم و با ایرانی‌ها کار کنم و من جذب مینیاتورهای ایرانی شدم و کار ما با این شکل از هنر در ارتباط است.

من خیلی مایل هستم روش‌هایی از تئاتر را که در حال مرگ هستند و مربوط به گذشته بوده‌اند را دوباره زنده کنم و با آن‌ها زندگی کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار