مهدی گمار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جشنواره تئاتر دانشگاهی، آشتی با تئاتر و قهر با گیشه است

جشنواره تئاتر دانشگاهی وابستگی به جریان گیشه ندارد و کسانی که در آن کار می کنند، بسیار بی‌ادعا و خلاقانه کار می‌کنند.

مهدی گمار دبیر بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی گفت: من معتقد هستم این جشنواره یکی از مهمترین جشنواره‌های ایران در حوزه هنرهای نمایشی است و تمام کسانی که در حال حاضر از بزرگان تئاتر هستند، همه از این جشنواره موفقیت کسب کرده‌اند و از جانب این جشنواره معرفی شده اند. این مسئله به تنهایی اهمیت این جشنواره را بیان می کند.

وی پیرامون موفقیت آثار راه یافته به جشنواره دانشگاهی اظهار داشت: هرساله یکسری از کارها به جشنواره می‌آیند که در آن‌ها تاکید بر خلاقیت و معرفی هنرمند است. ما نمی‌توانیم در تولید خود اثر ضمانت بدهیم؛ چرا که ما ضامن شیوه تولید دانشجویان نیستیم. ما در واقع به عنوان نمایندگان دبیرخانه باید تلاش کنیم جشنواره را به لحاظ زیر ساختی و اجرایی، خوب برگزار کنیم. من احساس می‌کنم ما می‌توانیم این فضا را ایجاد می کنیم. یعنی آنقدر توانسته‌ایم پیش برویم که این ادعا را داشته باشیم که تا به الان بسیار شفاف و باز عمل کرده‌ایم و امیدوارم بتوانیم در این تصمیم هم موفق باشیم.

مهدی گمار در پایان در خصوص تاثیر آثار جشنواره در تقویت تئاتر کشورمان تصریح کرد: هر بار که در جشنواره تئاتر دانشگاهی یک نگاهی معرف و برگزیده شده است، آن نگاه تا چند سال ادامه دهنده جریان هنرهای نمایشی بوده و همیشه شروع کننده این جریان، جشنواره تئاتر دانشگاهی بوده است. چرا که این جشنواره وابستگی به جریان گیشه ندارد و کسانی که در آن کار می کنند، بسیار بی ادعا و خلاقانه سعی می کنند کار کنند. این تنها فضایی است که در آن می توان آنطور که باید و شاید تئاتری نگاه کرد و تئاتری عمل کرد.

وی همچنین افزود: از طرفی هم به واسطه حمایت خود وزارت علوم از این جشنواره و فضایی که حمایت از این جشنواره ایجاد می کند، نیاز به پاسخگویی به خیلی از ارگان هایی که نظارتی برخورد می کند، نداریم و از این نظر می توان گفت یک اتفاق خوب و مثبتی است.

 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار