کرمان؛

صادرات 50هزار تن محصول کشاورزی از جنوب کرمان

نماینده مردم جیرفت وعنبرآباد گفت: سالانه 50هزار تن محصولات کشاورزی از جنوب کرمان به دیگر نقاط کشور ارسال می شود.

صادرات 50هزار تن محصول کشاورزی از جنوب کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی کمالی پور گفت: کشورهای موفق و پیشرو در صنعت کشاورزی در این زمینه کارهای خوبی را انجام داده و کشور خود را با نام خاص یا محصول جذابی معرفی کرده اند.
 
وی گفت: ماباید سعی کنیم محصولاتی را برای ایجاد یک برند خوب به بازارهای جهانی معرفی کنیم که دارای کیفیت مناسب و تمام ارگانیک باشد.
 
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استفاده از سموم کم خطر در ایجاد یک برند خوب و صادرات محصولات نقش مهمی را ایفا می کند و هم اکنون چنین برنامه ریزی هایی باید در دستور کار قرار گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه سالانه 50 هزار تن محصولات کشاورزی از جنوب استان به دیگر نقاط کشور ارسال می شود عنوان کرد: نبود تبلیغات و برند مناسب از محصولات این منطقه و عرضه نامناسب این محصولات موجب شده است تا کشاورزان این منطقه نتوانند به بهره وری مناسبی دست یابند.
 
کمالی پور جلوگیری از ورود محصولات خارجی و قاچاق را یکی از موثرترین اقدامات حمایتی از کالاهای تولید داخل و هم راستا با سیاست های اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: باید ابتدا مجاری ورودی را ببندیم و بعد در سطح بازار اقدامات نظارتی را اعمال کنیم.
 
وی اضافه کرد: باید در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و محصولات کشاورزی و فراهم ساختن زیرساخت های لازم برای ایجاد برند خوب در این منطقه تلاش کنیم.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار