کرمان؛

رشد50درصدی سرمایه گذاری خارجی در کرمان

استاندار کرمان از رشد 50درصدی سرمایه گذاری خارجی در کرمان خبرداد.

رشد50درصدی سرمایه گذاری خارجی در کرمان
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علیرضا رزم حسینی با بیان این‌که آموزش و پرورش مرکز تربیت نیروی انسانی است و نیروی متخصص و کارآمد سرمایه اجتماعی است و مشارکت، همدلی، پیشرفت و اعتماد توسط این سرمایه صورت می‌گیرد، گفت: سرمایه اجتماعی با دروغ نگفتن به وجود می‌آید و باید با مردم صادق باشیم و معلمان باید دانش‌آموزان را با صداقت و راستگویی تربیت کنند.
 
وی افزود: اتصال خط راه‌آهن جیرفت به راه‌آهن سراسری کشور با 50 میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال جاری تصویب شده است.

وی با تأکید بر این‌که نگاهمان در استان کرمان به سرمایه‌گذاران، نگاهی به‌عنوان مجاهدان اقتصادی است، تصریح کرد: هم‌اکنون 26 هزار میلیارد تومان از تفاهمنامه‌های امضا شده سرمایه‌گذاری در استان کرمان در حال اجراست.

رزم‌حسینی تصریح کرد: فضای خوبی که پس از برجام در اقتصاد ایران به وجود آمد، موفق شدیم 3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های استان کرمان جذب کنیم و صادرات استان کرمان در سال گذشته بیش از 50 درصد رشد نسبت به سال 92 داشته است.

وی خاطرنشان کرد: پارسال 32 هزار و 802 شغل در استان کرمان ایجاد شده و نرخ مشارکت اقتصادی مردم استان کرمان که نشان‌دهنده امید به زندگی و سرمایه‌گذاری است، 4.1 درصد رشد داشته است.

نماینده عالی دولت در استان کرمان با بیان این‌که میزان سپرده‌های بانکی استان پیش از این دولت 7000 میلیارد تومان بود که در پایان سال گذشته این رقم به 32 هزار میلیارد تومان رسید، افزود: پارسال در استان کرمان 95 هزار خودرو تولید شده و 10 هزار و 500 نفر در خودروسازی بم مشغول به کار هستند.

رزم‌حسینی اظهار کرد: 3472 مگاوات تولید برق در استان کرمان داریم و صادرکننده برق به استان‌های دیگر هستیم و در زمینه انرژی‌های نو طی دو ماه آینده بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی را در ماهان افتتاح خواهیم کرد.

وی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری و احیای آثار تاریخی تصریح کرد: 21 اثر تاریخی و فرهنگی در این دولت در استان کرمان مرمت و بازسازی شده و در سه سال و نیم گذشته 95 هزار نفر گردشگر خارجی به استان کرمان آمده‌اند.

استاندار کرمان با اشاره به افتتاح پروژه‌های درمانی روز گذشته در استان کرمان با حضور وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت اعلام کرد که اگر روز اول از وضعیت درمان استان ابراز شرمندگی کردم، امروز افتخار می‌کنم که وضعیت بیمارستان‌ها و درمان استان کرمان نسبتاً مطلوب است و از همین‌رو کرمان رتبه برتر سلامت را در مجمع ملی سلامت به دست آورد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار